اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و به دنبال افزایش فروش خود هستید، احتمالاً دوست دارید بدانید که چگونه می‌توان در پرمخاطب‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو فعالیت کرد!در این مقاله قصد داریم به آموزش کاربردی یوتیوب بپردازیم تا بتوانید فروش خوبی را از طریق هدایت کاربران از یوتیوب به سایت خود تجربه کنید.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و به دنبال افزایش فروش خود هستید، احتمالاً دوست دارید بدانید که چگونه می‌توان در پرمخاطب‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو فعالیت کرد!در این مقاله سوشال بست قصد داریم به آموزش کاربردی یوتیوب بپردازیم تا بتوانید فروش خوبی را از طریق هدایت کاربران از یوتیوب به سایت خود تجربه کنید.

یوتیوب بزرگ‌ترین شبکه ویدئویی در سراسر دنیا است که حدود 11 درصد از کل ترافیک مربوط به مشاهده ویدئو را به خود اختصاص داده است. جالب‌تر آن‌که این شبکه بیش از 1 میلیارد کاربر دارد عدد بسیار قابل توجهی است! اگر بخواهید در این شبکه ویدئویی فعالیت کنید، ابتدا باید با استفاده از آموزش یوتیوب یاد بگیرید که چگونه می‌توان در این شبکه به صورت کاملاً حرفه‌ای فعالیت کرد.

آموزش کاربردی یوتیوب

بنابراین اگر قصد دارید ویدئو مارکتینگ موفقی در یوتیوب داشته باشید، باید نحوه فعالیت در این شبکه اجتماعی را بلد باشید و لازم است بدانید این فعالیت، صرفاً آپلود ویدئو در یوتیوب نیست! اگر آماده دنبال کردن مقاله آموزش کاربردی یوتیوب هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا صفر تا صد ویدئو مارکتینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی را در مقاله آموزش کاربردی یوتیوب بررسی کنیم.

 

آمار و ارقامی که لازم است درباره یوتیوب بدانید:

اولین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو
عضویت بیش از 1/300/000/000 نفر در یوتیوب و دسترسی به بسیاری از کاربران جامعه هدف کسب‌وکارها
آپلود بیش از 300 ساعت ویدئو در هر دقیقه
مشاهده بیش از 5 میلیارد ویدئو به صورت روزانه
بازدید روزانه 30 میلیون کاربر به صورت روزانه از یوتیوب
جامعه آماری جوان؛ از هر 10 کاربر یوتیوب، 8 نفر آن‌ها جوان (بین 18 تا 49 سال) هستند.
6 نفر از 10 نفر در دنیا ترجیح می‌دهند به جای تماشای تلوزیون از یوتیوب استفاده کنند.
در هر ماه بیش از 3.26 میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود.
بیش از 10 هزار ویدئو در یوتیوب از مرز 1 میلیارد بازدید عبور کرده‌اند.
80 درصد کاربران یوتیوب را افراد غیر آمریکایی تشکیل می‌دهند.
میانگین مشاهده ویدئو توسط هر کاربر حدود 40 دقیقه در روز است.
62 درصد از کاربران یوتیوب را مردان و 38 درصد از آن را زنان تشکیل می‌دهند.
بیش از نیمی از کاربران یوتیوب به کمک موبایل ویدئوهای یوتیوب را مشاهده می‌کنند.
ویدئوهای یوتیوب با بیش از 76 زبان زنده دنیا است که شامل 95درصد زبان‌های دنیا است.
9 درصد کسب‌وکارهای اینترنتی از یوتیوب استفاده می‌کنند.
20 درصد افراد در یوتیوب پس از دیدن 10 ثانیه از ویدئوها، صفحه آن ویدئو را می‌بیندند.

 

طبق گزارش‌های افراد فعال در این حوزه، 20 درصد کاربران پس از مشاهده 10 ثانیه از ویدئوها، صفحه آن را می‌بندند! بنظر شما این مسئله اتفاقی است؟ قطعا خیر! کانال‌های زیادی وجود دارند که مقدمه جذابی برای ویدئوی خود ایجاد نمی‌کنند و نظر کاربران را در چند ثانیه اول جذب نمی‌کنند؛ در واقع این کانال‌ها اطلاعات کافی ندارند و ما تمام این اطلاعات را در مقاله آموزش یوتیوب در اختیار شما قرار داده‌ایم.

این مسئله سبب می‌شود تا کاربران در همان چند ثانیه اول ویدئوی شما را ببندند؛ بنابراین سعی کنید مقدمه جذابی برای ویدئوی خود تولید کنید! مثلاً به کاربران نتایجی که پس از دیدن ویدئو بدست می‌آورند را بگویید. اگر ویدئو آموزشی است، به آن‌ها بگویید که پس از دیدن ویدئو چه چیزی یاد می‌گیرند تا بتوانید نظر آن‌ها را برای دیدن کامل ویدئو جذب کنید.

در این مقاله به آموزش  کاربردی یوتیوب می‌پردازیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک ویدئو مارکتینگ موفق در یوتیوب داشته باشید.

آموزش کاربردی یوتیوب

بهینه‌سازی کانال یوتیوب برای افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی

بهینه‌سازی کانال یوتیوب یعنی بتوانید کانال خود را در بخش جستجو به رتبه‌های بالاتر بیاورید و بازدید بیشتری بگیرید؛ هر چقدر بازدید شما بیشتر باشد، مخاطبان کسب‌وکارتان بیشتر می‌شود و با افزایش مخاطبان می‌توانید به افزایش مشتریان کسب‌وکار خود بپردازید! طبیعتاً هر چقدر مشتریان شما بیشتر باشد، درآمد کسب‌وکارتان هم بیشتر می‌شود. بهینه‌سازی کانال یوتیوب چند مرحله دارید که در این بخش به بررسی تمام آن‌ها می‌پردازیم:

بهینه‌سازی کانال یوتیوب برای افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی

الف) یک صفحه حرفه‌ای برای جذب کاربران ایجاد کنید!
هنگامی که کاربران ویدئوهای شما را می‌بینند و از آن لذت می‌برند، قطعاً وارد صفحه کانال شما می‌شوند! اگر کاربران وارد صفحه کانال شما شوند، پتانسیل بسیار بالایی برای اشتراک در کانال دارند و می‌توانند به مخاطبان اصلی شما تبدیل شوند! اما شرط اصلی برای آن که به مخاطبان شما تبدیل شوند، این است که بتوانید نظر آن‌ها را نسبت به صفحه خود جلب کنید. بنابراین لازم است تا وقت زیادی بر روی طراحی صفحه کانال خود بگذارید؛ نمی‌دانید باید چه کارهایی انجام دهید؟ اشکالی ندارد، در این بخش به بررسی مهم‌ترین مواردی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک صفحه جذاب داشته باشید، می‌پردازیم:

یک تصویر جذاب برای پروفایل خود انتخاب کنید؛ اگر کانال شما شخصی است، می‌توانید از تصویر خودتان استفاده کنید. این تصویر باید کاملاً قابل شناسایی باشد! مثلاً اگر لوگوی برند خود را قرار می‌دهد، باید توجه داشته باشید که این لوگو خوانا و قابل تشخیص باشد.
یک تصویر بزرگ و جذاب برای هدر پروفایل خود آپلود کنید؛ اگر وارد صفحه مربوط به کانال خود شوید، اولین چیزی که در بالای کانال می‌بینید محل تصویر هدر است! در واقع این تصویر اولین چیزی است که نظر کاربران را جلب می‌کند. تصویری مطابق با کسب‌وکار خود یا متناسب با فعالیت کسب‌وکارتان به این بخش اضافه کنید تا بتوانید نظر کاربران را جلب کنید.
یک تریلر به کانال خود اضافه کنید؛ یوتیوب این فرصت را در اختیار شما قرار داده است که یک تریلر به کانال خود اضافه کنید و کانال خود را به کاربران معرفی کنید. در واقع هدف این قابلیت این است که در یک ویدئوی 1 یا 2 دقیقه‌ای به کاربران بگویید که کانال شما در چه زمینه‌ای است و چه کمکی به آن‌ها می‌کند! سعی کنید این ویدئو را جذاب و مفید تولید کنید تا شانس زیادی برای جذب کاربران داشته باشید.
پلی‌لیست ایجاد کنید؛ یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در یوتیوب، قابلیت ایجاد پلی‌لیست است! با استفاده از پلی‌لیست شما می‌توانید ویدئوهای مرتبط با هم را در قالب پلی‌لیست به کاربران نمایش دهید. پلی‌لیستی از جذاب‌ترین و مفید‌ترین ویدئوهای خود را ایجاد کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.
کانال‌های ویژه را اضافه کنید؛ یکی دیگر از قابلیت‌های یوتیوب، قابلیت اضافه کردن کانال‌های ویژه در صفحه کانال شما است؛ نگران نباشید! کانال‌های موردعلاقه خود را اضافه کنید تا علاوه بر اینکه کاربران از آن استفاده می‌کنند، بتوانید شانس حضور در رتبه‌های اول نتایج جستجو داشته باشید. دلیل آن هم این است که اضافه کردن کانال‌های ویژه از فاکتورهای مهم الگوریتم یوتیوب است و در رتبه‌بندی ویدئوهای شما تاثیر زیادی دارد.
ایجاد صفحه درباره ما؛ کاربران علاقه زیادی به شناخت شما دارند و می‌خواهند بدانند که واقعاً کی هستید! یوتیوب به شما امکان ایجاد صفحه درباره ما را می‌دهد و می‌توانید خود را در قالب متن به کاربران معرفی کنید. چند جمله اول، همان جملاتی هستند که برای کاربران اهمیت زیادی دارند و آن را می‌خوانند! بنابراین سعی کنید چند خط اول را کاملاً جذاب بنویسید و حتی با کاربران شوخی کنید تا صفحه درباره ما را تا پایان آن بخوانند.

ب) تحقیق کلمات کلیدی برای عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدئو

کلمات کلیدی یکی از موثرترین موارد در رتبه‌بندی ویدئوها هستند! برخی کلمات کلیدی توسط کاربران بیشتر جستجو می‌شوند و برخی کمتر؛ بنابراین اگر می‌خواهید در رتبه‌های اول نتایج جستجوی یوتیوب باشید، حتماً از کلمات کلیدی پرجستجو استفاده کنید. کلمات کلیدی نه تنها تعیین‌کننده رتبه ویدئوهای شما هستند، بلکه در افزایش رتبه کانال یوتیوب نیز تاثیر زیادی دارند. اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل خود هستید، حتماً باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید؛ اگر به دنبال این کار هستید، مقاله بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب کمک زیادی به شما می‌کند.

 

لازم است بدانید برچسب‌های شما در رتبه‌بندی ویدئو تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌توانید با استفاده از برچسب‌های پرجستجو و بهینه، رتبه ویدئو و در نهایت کانال خود را ارتقاء دهید. کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی به کانال شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه ویدئوی خود را در میان هزاران ویدئوی دیگر افزایش دهید! مثلاً اگر کاربری کلمه کلیدی شما را جستجو کند، به راحتی می‌توانید در رتبه‌های اول دیده شوید و با مشاهده آن ویدئو توسط کاربران، مدت زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران را افزایش دهید.

 

بهینه سازی کانال برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو و نگه‌داری کاربران

یوتیوب فاکتورهای زیادی برای افزایش عملکرد کانال شما بررسی می‌کند؛ یکی از موارد بسیار مهم در رتبه‌بندی کانال‌ها مدت زمان مشاهده ویدئو است که هرچقدر بیشتر باشد، رتبه ویدئوهای شما در یوتیوب افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر بتوانید کاربران خود را بیشتر در ویدئوهای خود نگه‌دارید، مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال شما بیشتر می‌شود. از طرفی اگر مدت زمان مشاهده ویدئوی شما در یوتیوب افزایش پیدا کند، یوتیوب ویدئوهای شما را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب، موارد زیر را انجام دهید:

  • ایجاد پلی‌لیستی از بهترین ویدئوهای کانال خود؛ اگر به دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران هستید، باید به آن‌ها ویدئوهای بیشتری نمایش دهید. برای این کار کافی است پلی‌لیستی از ویدئوهای مرتبط خود ایجاد کنید و پس از پایان ویدئو، آن را به کاربران خود نمایش دهید. با این کار مدت زمانی که کاربران در کانال شما ویدئو مشاهده می‌کنند، بیشتر می‌شود و این کار به افزایش رتبه کانال شما کمک زیادی می‌کند.
  • استفاده از عنوان و تصاویر کوچک مرتبط و جذاب برای ویدئوهای یوتیوب؛ یکی دیگر از مواردی که در افزایش مدت زمان بازدید ویدئوها تاثیر زیادی دارد، استفاده از عنوان‌های جذاب است. عنوان‌های جذاب سبب می‌شود تا اگر کاربران ویدئوهای شما را ببینند، نظر آن‌ها را جلب کند و برای دیدن ویدئو بر روی آن کلیک کنند! البته عنوان تنها نیمی از فرآیند جذب کاربران است و نیم دیگر آن مربوط به تصاویر کوچک ویدئوها است؛ سعی کنید تصاویر بسیار جذاب و مرتبط با محتوای ویدئوی خود انتخاب کنید تا بتوانید کاربران را در چند ثانیه اول خود جذب کنید! مسئله مهم دیگر این است که عنوان و تصویر کوچک باید موضوع ویدئوی شما را در نگاه اول به کاربران بگوید و بدانند با دیدن این ویدئو، چه چیزی را یاد می‌گیرند.
  • استفاده از کارت‌های یوتیوب برای پیشنهاد ویدئوهای دیگر به کاربران؛ کارت‌های یوتیوب یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی برای افزایش تعامل کاربران هستند! با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید لینک سایت خود یا ویدئوهای دیگری را به کاربران پیشنهاد دهید. در این بخش از آموزش یوتیوب، هدف ما افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو به کاربران است! بنابراین باید ویدئوهای مرتبط با ویدئوی خود را به کمک کارت یوتیوب به کاربران پیشنهاد دهید تا کاربران ویدئوهای پیشنهادی را هم پیشنهاد دهند؛ اگر کاربر به پس از مشاهده یک ویدئو، ویدئوی دیگری را هم مشاهده کند، تا حد زیادی مدت زمان مشاهده ویدئو افزایش پیدا می‌کند که این مسئله تاثیر زیادی بر روی رتبه ویدئوهای شما در یوتیوب خواهد داشت. توجه داشته باشید که ویدئوهای پیشنهاد کاربران به شما باید آن‌قدر جذاب باشند که مطمئن شوید کاربران پس از دیدن ویدئو از دیدن آن لذت برده‌اند! در واقع شما باید ویدئوهایی را به کاربران پیشنهاد دهید که مطمئن هستید کاربران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و این کار به افزایش تعامل ویدئوهای شما کمک می‌کند.
  • تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی پرجستجو در یوتیوب؛ یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام تولید محتوا، توجه به کلمات کلیدی است! هنگامی که قصد تولید محتوا دارید، سعی کنید کلمات کلیدی پرطرفدار را به کمک ابزارهای مختلف یا عباراتی که یوتیوب به شما پیشنهاد می‌دهد را پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا کاربران بتوانند به صورت هدفمند از طریق بخش جستجو وارد صفحه ویدئوی شما شوند و آن ویدئو را تا پایان مشاهده کنند! اگر تعداد زیادی از کاربران ویدئوهای شما را تا پایان مشاهده کنند، مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال یوتیوب شما افزایش پیدا می‌کند.

 

 

الف) نظارت بر روی مخاطبان هدف و پاسخ به سوالات آن‌ها از طریق ویدئو

در کانال‌های یوتیوب برخی کاربران جزء مخاطبان هدف شما هستند که می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند! باید نظارت کافی بر روی تعامل این دسته از مخاطبان را داشته باشید؛ زیرا بسیاری از آن‌ها سوالات مختلفی در حوزه کسب‌وکارتان دارند و اگر می‌خواهید به مشتریان شما تبدیل شوند، باید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. همچنین لازم است بدانید سوالات مخاطبان هدف شما معمولاً مشترک هستند و با پاسخ دادن به یکی از آن‌ها، به ده‌ها کاربر دیگر هم پاسخ داده‌اید! با توجه به این که یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است، یک ویدئو تولید کنید و در آن به سوالات کاربران خود پاسخ دهید. این کار اعتماد کاربران را نسبت به کسب‌وکارتان افزایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید کاربران کانال یوتیوب خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید.

ب) تولید محتوای ویدئویی بر اساس موضوعات پرطرفدار و مرتبط با کسب‌وکار خود

بسیاری از کانال‌های یوتیوب محتوای زیادی تولید می‌کنند اما نمی‌توانند موفق باشند! یکی از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت بازخورد توسط کاربران این است موضوعات مربوط به ویدئوها طرفداران زیادی ندارند یا مرتبط با کسب‌وکار شما نیست! برای آن که بتوانید تولید محتوای موفقی داشته باشید، موضوعاتی که همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند را انتخاب کنید و برای آن‌ها تولید محتوا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان هدف زیادی جذب کنید و یک جامعه هدف بسیار عالی برای ارائه خدمات یا محصولات داشته باشید.

ج) استفاده از ابزار کارت یوتیوب و صفحه پایان برای ویدئوها

برای آن که بتوانید با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید، باید آن‌ها را به انجام یک عمل دعوت کنید! مثلاً از آن‌ها بخواهید وارد سایت شما شوند و ایمیل خود را وارد کنند یا حتی ویدئوهای دیگر شما را مشاهده کنند. برای این کار یوتیوب دو ابزار بسیار عالی در اختیار شما قرار داده است؛ کارت یوتیوب و صفحه پایان ویدئو! با استفاده از این دو ابزار می‌توانید ویدئوهای مرتبط با ویدئویی که کاربران در حال مشاهده آن هستند، پیشنهاد کنید. همچنین در صفحه پایان می‌توانید ویدئو، پلی‌لیست یا حتی لینک‌های سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و آن‌ها را به انجام یک عمل دعوت کنید.

د) استفاده از بخش creator studio برای افزایش نرخ پیشنهاد ویدئوهای کانال به کاربران یوتیوب

ابزار creator studio در یوتیوب کمک بسیار زیادی به بهینه‌سازی کانال یوتیوب می‌کند؛ مثلاً اگر بخواهید با استفاده از کانال خود به کسب درآمد از یوتیوب دست بزنید، کافی است یک اکانت تجاری یوتیوب تهیه کنید! سپس به ازای بازدیدهای دریافتی از ویدئوهای خود درآمد کسب کنید. البته این بخش کاربردهای دیگری هم دارد و می‌توانید ترافیک خود را تحلیل کنید. با تهیه اکانت Partner Verified در یوتیوب، می‌توانید ویدئوهای بیشتری آپلود کرده و از تصاویر کوچک سفارشی استفاده کنید.

ه) استفاده از تبلیغات یوتیوب برای افزایش مخاطبان هدف

یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطبان هدف یک کسب‌وکار در کانال یوتیوب، استفاده از تبلیغات یوتیوب است! با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب، به راحتی می‌توانید ویدئوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران یوتیوب نمایش دهید؛ قابلیت کاربردی تبلیغات یوتیوب این است که می‌توانید تبلیغ ویدئوهای خود را به کاربران موردنظر خود نمایش دهید و با این کار مطمئن شوید که ویدئوها را به جامعه هدف موردنظر نشان داده می‌شوند.

مثلاً می‌توانید با اتصال یوتیوب به گوگل آنالیتیکس به راحتی متوجه شوید که اکثر کاربران شما در کدام شهر هستند و برای ارائه خدمات خود، در آن شهر فعالیت کنید! اکنون می‌توانید با تبلیغات یوتیوب، ویدئوهای خود را به مخاطبان همان شهر نمایش داده و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. البته با توجه به این که یوتیوب با IP ایران در دسترس نیست، استفاده از این قابلیت برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

با استفاده از این 5 مورد به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری را از طریق افزایش مشتریان کسب کنید. یکی از مواردی که برای مدیران کانال‌های یوتیوب اهمیت زیادی دارد، رتبه‌بندی ویدئوها است که بتوانید در صفحه نتایج جستجوی یوتیوب حضور پر رنگی داشته باشید و همچنین در پیشنهاد ویدئو توسط یوتیوب به کاربران، ویدئوهای شما وجود داشته باشند. همچنین بهینه‌سازی ویدئوهای یوتیوب در مراحل تولید می‌تواند به افزایش مخاطبان شما کمک زیادی کند که دو راه‌حل عملی برای آن را بررسی می‌کنیم:

انتشار منظم ویدئو؛ اگر می‌خواهید مخاطبان شما تعامل بیشتری با شما داشته باشند و با افزایش مخاطبان کسب‌وکارتان روبرو شوید، کافی است به صورت منظم ویدئو منتشر کنید! مثلاً در هفته 3 بار ویدئو منتشر کنید و زمان انتشار آن مشخص باشد. این کار به یوتیوب می‌گوید که شما کانال بسیار پرمحتوایی دارید و رتبه ویدئوهای شما پس از مدتی بهبود پیدا می‌کند.
استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو؛ برای تولید محتوای باکیفیت و پرجستجو، باید از کلمات کلیدی پرجستجو استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی بهینه در عنوان، توضیحات و برچسب‌ها کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید رتبه خوبی در نتایج جستجو یوتیوب کسب کنید.

4 راه‌کار برای جستجوی کلمات کلیدی پرجستجو در یوتیوب وجود دارد:

الف) پیدا کردن موضوعات داغ و پرطرفدار با استفاده از گوگل ترندز (Google Trends)

به کمک سرویس گوگل ترندز می‌توانید تعداد جستجوی کلمات کلیدی در یوتیوب را مشخص کنید! قابلیت بسیار خوب این ابزار این است که می‌توانید بازه زمانی موردنظر را انتخاب کنید و بر اساس آن کلمه کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید! مثلاً می‌توانید تعداد جستجوی کلمه آموزش یوتیوب در 3 ماه اخیر را بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید و کلمه‌ای که جستجوی بیشتری داشته‌ است را بررسی کنید. توجه داشته باشید که مسئله مهم در تولید محتوای یوتیوب این است که محتوای موردنظر شما که قصد تولید آن را دارید، باید برای کاربران جذاب باشد تا بتوانید بازخورد خوبی دریافت کنید.

استفاده از ابزار گوگل ترندز برای بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب

ب) بررسی میزان جستجوی یک کلمه کلیدی و رقابت در آن با ابزار Ubersuggest

ابزار Ubersuggest یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید میزان جستجوی کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید! قابلیت کاربردی این ابزار این است که برای هر کلمه کلیدی نمره‌ای به شما می‌دهد که میزان رقابت در آن کلمه کلیدی را به شما نمایش می‌دهد. برای استفاده از این ابزار کافی است وارد سایت Ubersuggest شوید و پس از وارد کردن کلمه کلیدی موردنظر، تجزیه و تحلیل آن کلمه کلیدی را دریافت کنید.

ج) استفاده از کلمات کلیدی ظاهرشده در هنگام جستجو در یوتیوب

اگر در بخش جستجوی یوتیوب کلمه‌ای را وارد کنید، یوتیوب به شما عبارات کلیدی مختلفی را پیشنهاد می‌دهد؛ این عبارت‌های کلیدی، عباراتی هستند که کاربران بیشتر در یوتیوب آن را جستجو کرده‌اند! بنابراین می‌توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط یوتیوب به عنوان کلمات کلیدی اصلی برای تولید ویدئوهای خود استفاده کنید.

د) پیشنهاد برچسب‌های پرجستجو با استفاده از ابزار VidIQ

VidIQ یک افزونه کاربردی برای مرورگر کروم است! با استفاده از این افزونه می‌توانید برچسب‌های پرجستجو را پیدا کنید و با استفاده از آن ترافیک بیشتری برای ویدئوهای خود جذب کنید. زیرا اگر بتوانید از برچسب‌های پرطرفدار استفاده کنید، به راحتی می‌توانید در عبارات کلیدی بیشتری رتبه خوبی بگیرید و بازدید خوبی برای ویدئوهای خود دریافت کنید.

روش‌های مختلفی برای هدف‌گیری مخاطبان وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • جذب مخاطبان بر اساس موقعیت جغرافیایی و زبان محلی
  • هدف‌گیری بر اساس کلمات کلیدی و جذب کاربران از طریق آن
  • هدف‌گیری بر اساس رفتار مخاطبان
  • هدف‌گیری بر اساس علایق و رویدادهای کاربران
  • نمایش تبلیغات در برخی صفحه ویدئوها یا کانال‌های خاص
  • و…

یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطبان، استفاده از بازاریابی بدون هزینه است! در این روش می‌توانید کاربران را با استفاده از کارت‌های یوتیوب به سایت خود دعوت کنید و ایمیل آن‌ها را به ازای ارسال هدیه‌ای مثل یک کتاب الکترونیک (PDF) دریافت کنید. با این کار نه تنها هزینه نکرده‌اید، بلکه می‌توانید محصولات یا خدمات پولی خود را هم از طریق ایمیل به کاربران اطلاع‌رسانی کنید. طبیعتاً هر چقدر تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر باشد، تعداد ایمیل‌هایی که می‌توانید جمع‌آوری کنید، بیشتر است.

تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب

آنالیز یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید! از هزینه تبلیغات یوتیوب تنها به ازای نمایش ویدئوی تبلیغاتی به کاربران است و تا زمانی که کاربران ویدئوی تبلیغاتی شما را مشاهده نکنند، هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. برای آن که بتوانید آنالیز یوتیوب خود را به درستی انجام دهید، باید از یوتیوب خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید تا بتوانید داده‌های مربوط به ترافیک خود را ببینید.  یوتیوب هم ابزارهایی را برای آنالیز رفتار کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد که عبارتند از:

الف) بررسی رفتار کاربران و مدت زمان مشاهده ویدئو توسط آن‌ها؛ یوتیوب به شما امکان دیدن مدت زمان مشاهده ویدئو را می‌دهد که می‌توانید رفتار کاربران خود را آنالیز کنید! این بخش از طریق Creator Studio > Watch Time در دسترس است که می‌توانید داده‌های آن را ببینید.

ب) بررسی نرخ تعامل کاربران؛ این روش به عنوان ساده‌ترین روش آنالیز کاربران یوتیوب به شمار می‌رود! تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری و… همگی به عنوان تعامل کاربران شناخته می‌شوند که با بررسی آن‌ها می‌توانید آنالیزی از کانال خود داشته باشید. البته توجه کنید که این آنالیز دقیق نیست و برای آنالیز دقیق باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید!

استفاده از ابزار آنالیز یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید دلیل کاهش یا افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو را متوجه شوید! برای دسترسی به این ابزار وارد بخش Video > Analytics شوید و تجزیه و تحلیل کانال خود را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید آنالیز دقیقی از کانال یوتیوب خود داشته باشید، باید معیارهای مهم در آنالیز کانال یوتیوب را بشناسید

برخی از رایج‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب عبارتند از:

الف) معرفی محصولات به کاربران؛ بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی محصولاتی را برای فروش دارند که این محصولات می‌تواند فیزیکی یا دیجیتال باشد! مثلاً اگر کانال شما در زمینه موبایل و تبلت است و فروشگاه اینترنتی شما هم در این زمینه فعالیت می‌کند، می‌توانید در ویدئوهای کانال یوتیوب به معرفی محصولات خود بپردازید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید جدیدترین محصولات خود را به کاربران ارائه کنید و با خرید کردن کاربران از شما، به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید.

ب) معرفی خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌وکارتان؛ برخی دیگر از کسب‌وکارها خدماتی را به کاربران ارائه می‌کنند؛ مثلاً شرکت‌های نرم‌افزاری خدماتی نظیر طراحی سایت به کاربران ارائه می‌کنند و کاربران به راحتی می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، با استفاده از ویدئو مارکتینگ می‌توانید فروش خوبی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید! کافی است خدمات خود را به کاربران در قالب یک ویدئوی جذاب معرفی کنید و از مزایای خدمات خود صحبت کنید؛ اگر ویدئو مارکتینگ مناسبی داشته باشید، پس از چند روز فروش شما تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

ج) جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب؛ یکی از جذاب‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب است! اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب را در یوتیوب برعهده دارید، به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات مرتبط با کانال خود را که توسط برندهای مختلف عرضه می‌شود را معرفی کنید. در واقع این برندها اسپانسر شما می‌شوند و در ازای تبلیغ محصولات یا خدمات خود هزینه پرداخت می‌کنند؛ شما هم کافی است محصولات آن‌ها را در میان ویدئوهای خود معرفی کنید و به ازای هر ویدئویی که آن‌ها را معرفی کرده‌اید، درآمد خوبی کسب کنید.

د) تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف؛ یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین ویدئوهای یوتیوب را ویدئوهایی که به نقد و بررسی محصولات مختلف می‌پردازند، تشکیل می‌دهد. هنگامی که کاربران بخواهند محصولی را تهیه کنند، ابتدا در مورد آن تحقیق می‌کنند که نقد و بررسی‌های ویدئویی کمک زیادی به تصمیم‌گیری در زمینه خرید آن‌ها می‌کند. یکی از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب نقد و بررسی محصولات برندهای مختلف است؛ بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به شما هزینه‌ای را می‌دهند تا پس از نقد و بررسی محصولات، به کاربران بگویید که می‌توانند از این فروشگاه‌ها آن محصول را تهیه کنند. این کار به کسب‌ درآمد شما کمک زیادی می‌کند و اگر کانال شما پرمخاطب باشد، به آن کسب‌وکار نیز در زمینه افزایش مشتری کمک می‌کند.

ه) استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش؛ سیستم‌های همکاری در فروش، سیستم‌هایی هستند که اگر بتوانید محصولات فروشگاه‌های اینترنتی را به فروش برسانید، درصدی از آن فروش نصیب شما می‌شود. در کانال یوتیوب خود می‌توانید محصولاتی را به کاربران معرفی کنید و لینک همکاری در فروش آن محصول را به اشتراک بگذارید. این مورد را می‌توانید با مورد قبلی (تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف) ادغام کنید! مثلاً اگر یک دوربین عکاسی را برای کاربران نقد و بررسی و ویدئوی آن را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده‌اید، به راحتی می‌توانید لینک همکاری در فروش آن محصول را از یک فروشگاه اینترنتی دریافت کنید و در اختیار کاربران قرار دهید! با این کار به راحتی می‌توانید درآمد بسیار خوبی از این روش کسب کنید.

د) تولید محتوای اختصاصی برای برندهای مختلف؛ اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب‌ را بر عهده دارید، به راحتی می‌توانید از برندهای بزرگ بودجه‌های بسیار خوبی دریافت کنید. البته در این صورت کانال‌ها از شما انتشار دارند ویدئوهایی را به صورت اختصاصی برای آن‌ها تولید کنید که ممکن است کاربران نظر منفی راجع‌ به شما پیدا کنند. اگر از این روش استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم ویدئوهای ارزشمند بیشتری نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی تولید کنید! مثلاً اگر در هفته 20 ویدئوی ارزشمند تولید می‌کنید، تنها یک ویدئوی تبلیغاتی برای کاربران به اشتراک بگذارید تا نظر آن‌ها راجع به شما عوض نشود.

یک نکته؛ همیشه تاپیک‌های داغ و پرجستجو در هر هفته را در تولید محتوای خود استفاده کنید!

در هر هفته تاپیک‌های مختلفی وجود دارند که طرفداران زیادی در میان کاربران دارند؛ این تاپیک‌ها، بازدید بسیار خوبی را برای کانال‌ها فراهم می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا توجه به تاپیک‌های داغ، برای کانال‌ها اهمیت زیادی داشته باشد.

همیشه سعی کنید تاپیک‌های مرتبط با مناسبت‌های مختلف را دنبال کنید؛ مثلاً در عید نوروز کاربران ایرانی ویدئوهای مربوط به عید نوروز را مشاهده می‌کند و همین مسئله به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند با ارائه تخفیف‌های عیدانه، فروش خوبی را رقم بزنند. با استفاده از ابزارهای مختلفی می‌توانید تاپیک‌های پرطرفدار را پیدا کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ابزار گوگل ترندز است!

البته هنگامی که در یوتیوب ویدئوهای مختلفی را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که در بخش ویدئوهای پیشنهادی برخی تاپیک‌ها برجسته‌تر و داغ‌تر هستند! این تاپیک‌ها کمک بسیار زیادی در افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب می‌کند و می‌توانید فروش کسب‌وکار اینترنتی خود را هم افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

استفاده از کانال یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به رشد و افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی خود کمک کنید! اما پیش از آن که بخواهید فعالیت خود را در یوتیوب آغاز کنید، باید آموزش یوتیوب را به صورت کامل یاد بگیرید. در این مقاله به آموزش یوتیوب پرداختیم و هر آن چه که برای مدیریت کانال یوتیوب نیاز دارید را بررسی کردیم. تنها چیزی که لازم است، این است که بتوانید این مقاله را به صورت کامل بخوانید تا هر چه را برای مدیریت صفر تا صد ویدئو مارکتینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز دارید، طبق مقاله آموزش کاربردی یوتیوب یاد بگیرید.

مطالب اخیر

پیام بگذارید

logo-samandehi

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel