مدیر فردی نیست که بتواند کار را بهتر از تیمش انجام دهد، او کسی است که بتواند تیمش را به انجام کار بهتر از او وادار کند. یک مدیر خوب می تواند واقعاً موفقیت کارمندان خود و شرکت را در کل تعریف کند.برای درک بهتر علم مورد نیاز یک مدیر حرفه ای اجازه دهید نگاهی به نقش ها و مسئولیت های مدیران حرفه ای بیندازیم.

یک مدیر حرفه ای در یک سازمان موقعیت مدیریتی را اشغال می کند و با دادن دانش تخصصی در مورد رویه های سازمان از سایر مدیران متمایز می شود.

مدیر حرفه ای: “جرود در طول تابستان آموزش های ویژه و شدیدی دریافت کرد تا به او کمک کند تا به سمت یک مکان مدیریتی حرکت کند.”

آن چه که مسلم است این است که رفتارهای مدیرانی که در یک مجموعه مشغول فعالیت هستند، به طور مستقیم بر کیفیت کارکرد، پیشرفت تیم و عملکرد سازمان تاثیر دارد. لذا اهمیت به این موضوع، اهمیت به کسب و کار است و به ساحل مقصد رساندن اهداف!
یکی از عوامل موفقیت در کسب و کار کوچک و بزرگ، همین رفتار حرفه ای مدیران است. مدیران هستند که به کارمندان جهت می دهند و رفتار آنان را شکل می دهند، به آن ها انگیزه می بخشند و یا دلسردشان می کنند.
با ما باشید تا نظرات پت وادورز (Pat Wadors) مدیر بخش منابع انسانی لینکدین را در ارتباط با تجربه ی ارزیابی از رفتارهای حرفه ای مدیران موفق را بدانیم.

علم مورد نیاز یک مدیر حرفه ای

علم مورد نیاز یک مدیر حرفه ای

اولین و مهمترین وظیفه هر مدیری جهت دهی به سازمان است. این مستلزم ترسیم چشم‌اندازها و مأموریت‌های آنهاست.

این یکی از وظایفی است که مدیر نباید آن را محول کند، بلکه باید خودش آن را انجام دهد. تعریف اهداف شرکت به متحد شدن کارمندان کمک می کند و آنها را وادار به کار در جهت یک هدف مشترک می کند.

2. مدیریت رشد
یکی از نقش ها و مسئولیت های اصلی مدیر، مدیریت رشد و تضمین بقای شرکت است. عوامل داخلی و خارجی وجود دارد که تهدیدی برای این رشد و بقای شرکت است.

عوامل داخلی (مانند انتخاب فناوری مناسب، استخدام افراد مناسب و غیره) عمدتاً در کنترل شرکت هستند. عوامل خارجی (سیاست دولت، شرایط اقتصادی) نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کنند که مدیر باید با آن مقابله کند.

3. بهبود و حفظ کارایی
مدیر نقش ها و مسئولیت های زیادی در رابطه با کارایی شرکت دارد. او ابتدا باید اطمینان حاصل کند که شرکت کارآمد است، یعنی منابع هدر نمی روند. و سپس این کارایی باید به طور موثر حفظ شود.

4. نوآوری
این وظیفه مدیر است که در شغل خود نوآور باشد. او باید راه حل های جدید و خلاقانه ای برای مشکلات پیش روی شرکت بیابد. نوآوری نه تنها به معنای داشتن ایده های جدید بلکه به معنای پرورش و اجرای آنهاست. این یکی از مشاغل مداوم یک مدیر حرفه ای است.

5. به دنبال رقابت
یک مدیر باید برنامه ریزی کند و برای رقابت در بازار آماده شود. او هرگز نباید غافل شود، او باید برای رقابت جدید و/یا افزایش یافته آماده شود.

6. رهبری
کیفیت رهبری معمولاً آینده یک شرکت را تعیین می کند. از این رو مدیر باید رهبر خوبی نیز باشد. او باید بتواند در افراد الهام بخش و انگیزه دهد تا در جهت اهداف شرکت کار کنند.

یک رهبر از جلو رهبری می کند و مدیر نیز باید دارای ویژگی های استثنایی و اخلاق کاری باشد که اعضای تیم او بتوانند از آن بیاموزند.

7. مدیریت تغییر
در هر شرکت یا سازمانی، تغییر امری مسلم است. مدیر باید در چنین مواردی عامل تغییر باشد. این نقش ها و مسئولیت های اوست که اطمینان حاصل کند که روند تغییر برای شرکت هموار و بدون حادثه است.

8. انتخاب صحیح فناوری اطلاعات
این مشکلی است که همه مدیران عصر امروز با آن مواجه هستند. گزینه های زیادی در بازار برای فرآیندهای مختلف فناوری اطلاعات موجود است.

استفاده از بهترین و مناسب ترین فناوری برای سازمان خود یک چالش است. بنابراین این مستلزم انتخاب صحیح نرم افزار، سیستم ارتباطی، سیستم شبکه و غیره است.

س: مسئولیت های حیاتی یک مدیر فقط در قبال کارکنان است. درست یا غلط؟

پاسخ: این گفته نادرست است. نقش ها و مسئولیت های مدیر در قبال کارکنان، مشتریان، سهامداران، تامین کنندگان، خرده فروشان، طلبکاران، دولت و حتی جامعه است.

مطالب اخیر

پیام بگذارید

logo-samandehi

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel