فالوور فیک و جایگاه استفاده از آن

سوشال بست میگه ؛ گسترش کسب و کار ها در اینستاگرام هر روز بیش از پیش اتفاق می افتد و افراد جدید با راه اندازی انواع پیج ها تلاش دارند تا کسب و کاری به هم زده و کسب درآمد کنند.

کار تا جایی پیش رفته که گسترش کسب و کار و افزایش درآمد برای مشاغل از طریق اینستاگرام  به یک زمینه تقریبا تخصصی تبدیل شده است . به عبارتی فرآیند معرفی محصول ، تخفیف دهی و … که شامل فرآیند های بازاریابی و فروش می باشد متناسب با اینستاگرام تغییر کرده است .
در هر صورت این تغییر دردرون شاکله فرآیند تجارت اصولی ثابت نیز دارد . یکی از این اصول مشتری است . بدیهی است تا زمانی که مشتری به کسب و کار شما رجوع نکرده باشد شما هیچ شانسی در فروش یا ارائه خدمات ندارید .

این مقدمه ما به سمت درک اهمیت جایگاه فالوور و خصوصا فالوور واقعی هدایت میکند که البته در مقالات دیگر به آن می پردازم . فعلا قصد دارم به موضوع دیگری اشاره کنم .

مغازه شلوغ

شاید بسیار اتفاق افتاده باشد که از جلو یک مغازه که میگذرید با ازدحام جمعیت روبرو می شود و این تجمع شما را وادار می کند که به درون مغازه بروید . این اتفاق ساده در هر نوع کسب وکاری وجود دارد کسب و کار های مجازی نیز از این قافله دور نیستند . آنها نیز تلاش می کنند تا با تجمع مشتری و وادار کردن مشتری به تکاپو اولا خود مشتری را وادار به معامله کنند در ثانی دیگران را نیز ترغیب کنند .

این اتفاق در اینستاگرام از طریق افزایش فالوور  ، تولید پست ها متعدد و ترغیب فالوور ها به لایک ، کامنت ، سیو و اشتراک پست انجام می شود .

هر چند که ایجاد ازدحام اگر اصولی باشد می تواند نتیجه خوبی داشته باشد اما وجود سیل مشتریانی که هیچ کاری نمی کنند بسیار آزار دهنده تر است .

درج فالوور فیک نیز مشابه این رویه است . شما با درج فالوور فیک به صورت نابجا و استفاده غیر اصولی از آن در واقع تجمعی از مترسک هایی را ایجاد می کند که هیچ کاری نمی کنند؛ خرید ، دیدن اجناس و حتی صحبت کردن و… را هیچ کدام از این مترسک ها انجام نمی دهند !

هرچند وجود تعدادی مشتری کاذب در کنار مشتریان واقعی بازار را گرم می کند  اما این مشتری کاذب هم اصولی دارد.

فالوور فیک

این بحث رو مقدمه ای عرض کردم تا به برخی از ادمین ها و مالکان صفحات اینستاگرام به صورت مثالی نشان دهم که استفاده بی جا و بیش از حد از فالوور فیک می تواند چه مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند .

این فالوور های فیک با درج عددی بزرگ در بالای پیج اما ایجاد عملکردی افتضاح در مجموع پیج شما را دچار افت کیفیت می کنند .

با این موارد باز هم استفاده از فالوور فیک امری اجتناب ناپذیر است و باید در جای خود از آن استفاده کرد. در کنار سیاست گزاری های کسب و کار ، مهمترین اصل در استفاده از فالوور فیک تناسب متوسط لایک و کامنت یا در اصطلاح نرخ مشارکت با تعداد فالوور هست . اگر جایی شما لایک و کامنت پست  و طبیعتا بازدید پستتون بالا بود می توانید  برای بازارگرمی مقداری فالوور فیک اضافه کنید.

چگونه کیفیت فالوور فیک را بسنجیم

اما نکته آخر که باید به اون توجه کنید کیفیت فالوور فیک است . سعی کنید حتما از فالوورفیک با کیفیت ایرانی استفاده کنید و این رو هم از شرکت های معتبر خرید کنید .

یعنی  فالوور های فیک حتما اسم وآی دی و عکس پروفایل داشته باشند . همچنین مقادیر فالووینگ و فالوو آنها غیر صفر و متناسب باشد .

همچنین موقعیت جغرافیایی آن ها ایران باشد . دقت کنید بعد از اینکه اون ها رو درج کردید می توانید از قسمت Insights  و مخاطبان لوکیشن رو مشاهده کنید . مخاطبان شما باید از شهر های ایرانی باشند در غیر این صورت فالوور شما کیفیت ندارد .

به عنوان آخرین نکته فالوور فیک  باید به صورت تدریجی و آرام و در بازه های زمانی مشخص به پیج افزوده شود . توصیه می شود  هرگز  تعداد زیادی فالوور را به صورت یکجا اضافه نکنید .

در این مقاله هدف بیشتر ارائه برخی نکات در مورد فالوور فیک بود و در مقالات بعدی بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم .

انتهای کلام / نویسنده صابر شاهی

در اینستاگرام با ما باشید

مطالب اخیر

No Comments

پیام بگذارید

هفت + 14 =

logo-samandehi
فوتر 1

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel