بازاریابی دیجیتال یا سنتی ،کدام برای شما مناسب است؟

مهم‌ترین هدف هر کسب و کار، کسب درآمد است و لازم به گفتن نیست که این کار حتی بدون استراتژی‌های مدون بازاریابی هم قابل انجام است. برای مدت‌های طولانی، کسب‌وکارها با روش‌های مختلفی مثلا نصب بیلبوردها، تماس‌های تلفنی و حتی تراکت و بنر، محصولات و خدمات خود را معرفی کرده‌اند. ولی با ظهور اینترنت بازاریابی دیجیتال به یک استاندارد طلایی در تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده است.بازاریابی دیجیتال یا سنتی ،کدام برای شما مناسب است؟ در سوشال بست بخوانید.

 

بازاریابی دیجیتال یا سنتی ،کدام برای شما مناسب است؟

چرا؟ چون تقریبا نیمی از مردم دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها از اینترنت برای پیدا کردن کسب‌‌وکارها، خرید محصولات آنلاین و پیدا کردن راه حل مشکلات‌شان استفاده می‌کنند.

در این شرایط آیا عمر بازاریابی سنتی به سر رسیده است؟ پاسخ منفی است. بر اساس نظرسنجی EventTrack که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، ۸۵% از مشتریان اعلام کرده‌اند که دوست دارند بعد از تجربه رو در رو با یک برند، از آن برند خرید کنند. همین آمار به تنهایی نشان می‌دهد که روش ‌های بازاریابی سنتی هنوز هم تاثیرگذار است.

بازاریابی دیجیتال در دنیای امروزی به بخش مهمی از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده است اما این مسئله به این معنا نیست که بازاریابی سنتی برای همیشه کنار رفته باشد. کسب‌وکار حرفه‌ای هوشمند از هر دو شیوه بازاریابی سنتی و دیجیتال در کنار هم برای پیشرفت و ارتقاء استفاده می‌کند.

وقتی بازاریابی سنتی با روش‌های بازاریابی دیجیتال همراه شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. چطور می‌توان با وجود مخاطبان متفاوت و از طریق بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی در کنار هم، به موفقیت طولانی‌مدت رسید؟ در این مقاله با جزییات توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید یک رویکرد یکپارچه بازاریابی برای افزایش درآمد داشته باشید.

 

بازاریابی سنتی مدت‌ها پیش از بازاریابی دیجیتال شکل گرفته است و تا امروز تاثیرگذاری خود را حفظ کرده است.

بازاریابی دیجیتال یا سنتی ،کدام برای شما مناسب است؟

روش‌ های بازاریابی سنتی
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات بیلبوردی
تراکت و بروشور
هدایای تبلیغاتی
با وجود اینکه با بررسی آمار به نظر می‌رسد بازاریابی دیجیتال از بازاریابی سنتی در تاثیرگذاری پیشی گرفته است، هنوز شواهد محکمی برای اثبات آن وجود ندارد.

مزایای بازاریابی سنتی

قابلیت دستری سریع و راحت به مخاطبان محلی
امکان درک بهتر استراتژی‌های بازاریابی به دلیل آشنا بودن با این سبک بازاریابی
افزایش آگاهی از برند در سریع‌ترین حالت ممکن

معایب بازاریابی سنتی
با گذشت زمان دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی بیش از قبل رونق پیدا می‌کنند و روش‌های سنتی کمتر از قبل مورد استقبال قرار می‌گیرند. روش سنتی معایب زیادی دارد و به همین دلایل بازاریابان و بیزینس‌‌ها به سمت روش‌های دیجیتالی و اینترنتی می‌روند. در ادامه تعدادی از معایب بازاریابی سنتی را بررسی می‌کنیم.

ثابت و غیر منعطف بودن تبلیغات
بازاریابی سنتی از یک متن ثابت برای تبلیغ یک محصول استفاده می‌کند. یعنی اگر سفارش یک تبلیغ را در روزنامه بدهید، تا زمانی که آگهی دیگری درج نکنید، متن موردنظر تغییری نمی‌کند. به عنوان مثال، اگر برای محصولاتتان در روزنامه تبلیغ کنید و محصولاتتان تمام شود، باید تبلیغ موردنظر را کنسل کنید یا محصولاتتان را سریعا شارژ کنید؛ اما در تبلیغات و بازاریابی آنلاین می‌توانید به راحتی صفحه خود را به روز کنید و برای شارژ دوباره آن‌ها اقدام کنید.

هزینه‌های بالای بازاریابی سنتی
تبلیغات سنتی در روزنامه‌ها یا چاپ تراکت و بنرهای خیابانی هزینه زیادی به دنبال دارد. شما باید هر بار بابت چاپ آن‌ها یا تغییر در متن هزینه کنید، اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل بازاریابی در اینستاگرام هزینه‌ای برایتان ندارد و می‌توانید به راحتی تبلیغ و بازاریابی کنید.

عدم سفارشی‌سازی در بازاریابی سنتی
با استفاده از تبلیغات سنتی نمی‌توانید یک مشتری خاص را هدف قرار دهید. البته بخش‌های خاصی از بازار را می‌توان هدف قرار داد، اما یک فرد خاص را نه. مثلا یک پوستر تبلیغاتی از کیف می‌تواند زنان جوان را هدف قرار دهد. اما مشخص نیست که این کیف برای چه قشری از زنان است: پولدار یا متوسط، معلم، خانه‌دار و …!

اما تبلیغات اینترنتی امکان تعریف پرسونا را به وجود آورده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا جامعه هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. الگوریتم شبکه‌های اجتماعی مثلا الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه‌ای است که به شما کمک می‌کند افراد مناسب‌تر را پیدا کنید و آن‌ها را هدف قرار دهید.

قیمت‌گذاری بهتر و راحت‌تر در بازاریابی دیجیتال
فروش از طریق بازاریابی سنتی یک محدودیت دارد و آن هم این است که شما باید برای کالای فیزیکی مانند DVD محصولات آموزشی هزینه کنید و افراد خیلی از کار با DVD رضایت ندارند. قرار دادن لینک دانلود ویدئو در وبسایت هم برای مشتریان و هم برای خود شما راحت‌تر است. این موضوع باعث می‌شود که خیلی از هزینه‌ها مانند خرید این کالاهای غیرضروری را کاهش دهید

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا سنتی ،کدام برای شما مناسب است؟

اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را ساده و خلاصه تعریف کنیم باید بگوییم:

فرآیندی که یک سازمان را از طریق ابزارهای دیجیتال یا به بیان رایج‌تر، از طریق اینترنت تبلیغ می‌کند. از آنجا که اخیرا تعداد کاربران اینترنت به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است، دیجیتال مارکتینگ به یک فرایند الزامی در کسب‌وکارهای دنیای امروز تبدیل شده است.

روش‌ های بازاریابی دیجیتال:

بهینه سازی برای موتورهای جست‌وجو یا بهبود سئوی سایت (SEO)
لینک بیلدینگ
تبلیغات کلیکی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی محتوایی
بازاریابی ایمیلی
دیجیتال مارکتینگ اگر به درستی انجام شود می‌تواند برای هر کسب‌وکار، لید یا مشتری راغب همیشگی به دنبال داشته باشد و فروش یک مجموعه را افزایش دهد. البته نسبت به استراتژی‌های بازاریابی سنتی، این روش زمان بیشتری طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ
تاثیرگذاری بیشتر نسبت به هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید
قابیلت پیگیری و بررسی نتایج آن به شکلی کاملا دقیق از طریق آمار و ارقام
قابلیت هدف گرفتن مخاطبان مورد نظر به شکل دقیق و تاثیرگذار
حضور قدرتمند در دنیای آنلاین در شرایطی که خرید آنلاین روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود
تعامل نزدیک با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی
قابلیت تغییر سریع استراتژی‌ها برای دستیابی به بهترین نتی

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن در رسانه‌ای است که مخاطب از طریق آن با یک پیام بازاریابی مواجه می‌شود. در حالی که در بازاریابی سنتی از رسانه‌های سنتی مانند مجلات و روزنامه‌ها استفاده می‌شود، در بازاریابی دیجیتال از رسانه‌های دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند.

البته بازاریابی سنتی به معنای قدیمی بودن آن نیست. بازاریابی سنتی با نیاز روزافزون به خارج شدن از دنیای دیجیتال، هنوز هم در زندگی مردم نقش مهمی دارد.

تبلیغات تلویزیونی و تبلیغ در مجلات به اندازه‌ای که ۲۰ سال پیش اهمیت داشتند، هنوز هم اهمیت دارند و این اهمیت به دلیل تاثیرگذاری عمیقی است که این رسانه‌ها روی حافظه شما دارند. ناخودآگاه از لحاظ احساسی شما را به برند تبلیغ شده متصل می‌کند و در ذهن شما برای مدت‌ طولانی باقی می‌ماند.

بازاریابی دیجیتال اگر مهم‌تر از بازاریابی سنتی مهم نباشد، کمتر از آن اهمیت ندارد! بازاریابی دیجیتال از تمام نقاط حضور روزانه مخاطب از اینترنت برای قرار گرفتن در معرض دید او استفاده می‌کند.

استفاده روزانه و چندین ساعته از اینترنت به بخش عادی زندگی روزمره اکثر افراد تبدیل شده است. بازاریابی دیجیتال با زیرکی هوشمندانه در بازاریابی در هر کانال دیجیتال، از این مزیت استفاده می‌کند. به همین دلیل بهتر است برنامه درستی برای دیجیتال برندینگ داشته باشید. اگر دوست دارید در این زمینه کلی اطلاعات مفید به دست بیاورید، مقاله برندسازی دیجیتال را مطالعه کنید.

چطور استراتژی‌های بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را ادغام کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی سنتی و دیجیتال هر دو در کنار هم برای ارتقاء و حفظ کسب و کار مهم است. در دنیای دیجیتال امروزی می‌توانید تلاش‌های خود را در هر دو زمینه با هم ادغام کنید تا استراتژی بازاریابی فراگیر و متمایزی داشته باشید.

در ادامه چند راه برای ادغام کمپین‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی عنوان می‌کنیم. این راه ها فقط ایده‌هایی هستند که می‌توانید متناسب با کسب‌وکار خودتان پرورش دهید.

همگام کردن بیلبوردها با تبلیغات هدفمند جغرافیایی
قیمت بالای تبلیغات بیلبوردی بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک را از پرداختن به این نوع تبلیغات، باز داشته و دلسرد کرده است؛ ولی امروزه در اینترنت، دسترسی به بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال، راحت‌تر و ارزان‌تر شده است. برای اینکه نتیجه خوبی از سرمایه‌گذاری خود بگیرید یا نرخ بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید، بیلبوردهای دیجیتال خود را با تبلیغات هدفمند جغرافیایی همگام کنید.

سخن آخر
تفاوت استراتژی های بازاریابی سنتی با استراتژی بازاریابی محتوا خیلی زیاد است؛ اما لزوما از هم جدا نیستند. گاهی اوقات استفاده از هر دو به صورت همزمان به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را بهتر پیش ببرید. با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله گفته شد و با پر و بال دادن به این ایده‌ها، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی ترکیبی را با موفقیت تدوین کنید که پیام آن به همه مخاطبان هدف شما برسد نه فقط بعضی از افراد.

شما تا به حال تجربه‌ای در مورد بازاریابی و تبلیغات داشته‌اید؟ از کدام یک از روش‌های سنتی و دیجیتالی استفاده کرده‌اید؟ کدام یک نتیجه بهتری برایتان به همراه داشته است؟

مطالب اخیر

پیام بگذارید

logo-samandehi

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel