در سوشال بست تکنیک های بهترین کپشن های اینستاگرام در سال2022 را بررسی حواهیم کرد. کپشن های اینستاگرام  می‌توانند ویترین را به پست‌های شما اضافه کنند، شخصیت برند شما را به رخ بکشند، مخاطب را سرگرم کنند و مردم را وادار به اقدام کنند.

بهترین کپشن های اینستاگرام در سال2022

اینستاگرام اولین پلتفرم اجتماعی تصویر است. اگر عکس‌ها و ویدیوهای شما کاملاً مناسب نباشند، برای موفقیت برای شما مشکل خواهد بود.

اما اگر در بخش کپشن اینستاگرام تنبل باشید، حتی تصاویر و ویدیوهای عالی نیز ممکن است کمتر از حد انتظار باشند. کلماتی که گرافیک شما را همراهی می کنند، جزء کلیدی ساخت یک برند در شبکه و به ویژه ایجاد ارتباط با طرفداران و دنبال کنندگان هستند.

بهترین کپشن های اینستاگرام در سال2022

کپشن ها می توانند حداکثر 2200 کاراکتر داشته باشند و تا 30 هشتگ را شامل شوند.

گفتنی است، بیشتر کپشن ها به این اندازه طولانی یا پر از این تعداد هشتگ نیستند. مهم نیست طول آن باشد، نکته مهم این است که کپشن های اینستاگرام شما جلب توجه کند و به راحتی خوانده شود و دنبال شود.

چند نکته برای نوشتن کپشن های موثر اینستاگرام برای خودتان ارائه خواهیم کرد

کپشن های کوتاه اینستاگرام
اگر می‌خواهید فالوورها بدون نیاز به ضربه زدن، کل کپشن شما را ببینند، کپشن‌های کوتاه اینستاگرام راه خوبی هستند
از شکلک استفاده کنید
شکلک‌ها یا به قول معروف ایموجی‌ها، شیوه‌ای برای ابراز احساسات در فضای مجازی هستند. ما به استفاده از ایموجی‌ها عادت کرده‌ایم و حتی روز جهانی ایموجی هم در تقویم داریم! آن‌ها معمولاً در انتهای جملات و پاراگراف‌ها به کار می‌روند و زمانی که در متن قرار می‌گیرند، حالت خشک و خسته‌کننده آن از بین می‌رود.

تعداد ایموجی‌ها بسیار زیاد است و شما حتی می‌توانید تعدادی ایموجی که استفاده از آن‌ها متداول نیست را به عنوان نماد شخصی خود در نظر بگیرید. با این کار مخاطبان هرجایی ایموجی مورد نظر را ببینند، به یاد شما می‌افتند!
مثل یک انسان بنویسید
برخی از افراد کپشن‌ها را به شیوه‌ای کاملاً رسمی می‌نویسند و هیچ رد و نشانی از برندشان در متن دیده نمی‌شود. بهتر است هنگام نوشتن کپشن لحن برند را فراموش نکنید؛ به عنوان مثال، اگر برای صفحه یک سازمان می‌نویسید، لحن رسمی داشته باشید، اما به گونه‌ای که امکان برقراری ارتباط با مخاطب را هم داشته باشید.

به عنوان نمونه، متن این مقاله به شیوه‌ای رسمی نوشته شده است، اما به زبان فارسی معیار نزدیک است، جملات و اصطلاحات پیچیده ندارد و قابل درک است، در نتیجه شما تا این بخش از مقاله را خوانده‌اید و با آن ارتباط برقرار کرده‌اید.

کپشن باید به گونه‌ای نوشته شود که مخاطب متوجه شود این متن را فردی نوشته که در جامعه‌ای مشابه زندگی می‌کند و ویژگی‌های مشترک بسیاری با او دارد. در این صورت به راحتی با پست ارتباط برقرار می‌کند و CTA آن را انجام خواهد داد.

اگر نمی‌دانید بهترین روش برای روان نوشتن کپشن چیست و چطور می‌توانید متنی به حالت انسان‌گونه بنویسید، کار خود را با داستان‌سرایی آغاز کنید. انسان‌ها احساس دارند و شما با قدرت تصور می‌توانید در فضای مجازی احساسات آن‌ها را درگیر کنید.

به عنوان مثال نمی‌توانید بوی خاک نم‌زده را به صورت مجازی انتقال دهید، اما با توصیف فضایی که تازه باران خورده است، به راحتی می‌توانید این بوی خوب را در ذهن مخاطب تداعی کنید و از این طریق با او ارتباطی صمیمانه برقرار کنید.
پرسیدن سوال یا دعوت به اقدام
در فضای مجازی هیچ پستی را بی‌هدف منتشر نکنید. زمانی که برای هر پست هدفی در نظر بگیرید، پس می‌توانید CTA مناسبی برای کپشن خود در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از متداول‌ترین اقداماتی که کاربران فضای مجازی در جهت CTA انجام می‌دهند، اشاره می‌کنیم.

بازدید از وب سایت
خرید محصول
به اشتراک گذاشتن محتوا
شرکت در یک کمپین تبلیغاتی
شرکت در مسابقه
کامنت گذاشتن در پاسخ به سوالی که در کپشن یا پست پرسیده شده

 

بررسی کنید محتوا به چه نوع کپشنی نیاز دارد
در برخی از پست‌ها کپشن تکمیل‌کننده تصویر یا ویدیو است و در برخی دیگر ویدیو یا تصویر، کپشن را تکمیل می‌کنند. به عنوان مثال، زمانی که در یک ویدیو محصول خود را معرفی کرده‌اید، دیگر نیازی نیست ویژگی‌های آن در کپشن تکرار کنید؛ به جای آن درباره قیمت و روش‌های ثبت سفارش بنویسید.

در مقابل اگر فقط تصویر محصول را در پست قرار داده‌اید، باید درباره ویژگی‌های آن در کپشن یادداشت بنویسید. با ایجاد تناسب بین محتوای پست و کپشن می‌توانید تصمیم بگیرد که متون کوتاه کاربردی‌تر هستند یا باید کپشنی طولانی بنویسید.

به یاد داشته باشید شما به یک بار کپشن نوشتن محدود نیستید؛ بنابراین چند بار متن‌های مختلف را پیش‌نویس کنید. بعد از آن با مقایسه آن‌ها تشخیص می‌دهید که بهترین کپشن چیست و کدام یک برای پستی که در نظر دارید، مناسب‌تر است.

 

بهترین کپشن های اینستاگرام در سال2022

بهترین کپشن های اینستاگرام در سال2022

جمله اول حیاتی است
اولین بخش هر محتوایی با نام «قلاب» شناخته می‌شود؛ قلاب محتوا مشخص می‌کند که کاربر محتوا را تا انتها می‌خواند یا آن را نخوانده رها می‌کند.

سعی کنید نکات مهم و جذاب را در قسمت‌های ابتدایی متن بگنجانید. کاربران فضای مجازی چندان صبور نیستند و دوست دارند اصل مطلب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. در اینستاگرام اصل مطلب باید در دو خط ابتدایی و پیش از گزینه More ارائه شده باشد.
اهمیت کپشن نویسی
الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بر اساس زمانی که کاربر برای محتوای شما صرف می‌کند و تعاملی که با آن دارد، رتبه‌بندی انجام می‌دهند.

وقتی مخاطبان زمان بیشتری برای تماشای یک پست (تماشای ویدیو یا تصویر و خواندن کپشن) صرف می‌کنند، موتورهای جستجو محتوای مورد نظر را به عنوان یک محتوای جذاب در نظر می‌گیرند و آن را به کاربران دیگر در هشتگ‌ها یا نتیجه جستجو، اکسپلور و پیشنهادها نشان می‌دهند.

اکنون که می‌دانید علت اهمیت کپشن چیست، می‌توانید از آن برای اینکه مخاطبان زمان بیشتری با پستتان در تعامل باشند، استفاده کنید. همچنین در کپشن می‌توانید به شیوه‌ای درست از مخاطبان درخواست پست را لایک کنند، کامنت بگذارند و برای دوستانشان هم ارسال کنند.

در کپشن می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؛ برای این کار تنها کافی است از تکنیک‌های ساده‌ای مانند به کار بردن شکلک‌ها (Emoji)، کپی‌رایتینگ، داستان‌سرایی و… استفاده کنید. بسیاری از سلبریتی‌ها در پست فقط یک عکس قرار می‌دهند و از طریق کپشن و کامنت‌ها با مخاطبانشان ارتباط برقرار می‌کنند و از این طریق تعامل پست‌هایشان را افزایش می‌دهند.

مطالب اخیر

پیام بگذارید

logo-samandehi

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel