تاکتیک های مشتری مداری

تاکتیک های مشتری مداری به نقل از سوشال بست  اصلی ترین نیاز هر سازمان یا کسب و کاری مشتری است.در دنیای امروزی یافتن مشتری  و حفظ همان مشتری از اصلی ترین دغدغه های کسب و کارها است.نکته خیلی مهم و اساسی در حفظ این امر تسلط به مفاهیم مشتری است از جمله مشتری مداری!

از آنجا که هر کشوری ،هرمکانی،هر پلتفرمی جایگاه مخصوص به خود را دارا میباشد،فرهنگ به خصوص خود را نیز میطلبد،از جمله فرهنگ های اساسی در سازمان کسب و کار ها،فرهنگ مشتری مداری میباشد.

اصلی ترین نیاز هر سازمان یا کسب و کاری مشتری است.

اولین و اصلی ترین مبحث در کسب و کار ها مشتری مداری است.

تاکتیک های مشتری مداری برای تبدیل‌شدن به یک شرکت مشتری مدار:

تاکتیک های مشتری مداری

شما غربالگر هستید نه کمیما گر

یعنی قرار نیست مشتری نما ها رو به مشتری تبدیل کنید،فقط باید توانایی تشخیص مشتری رو داشته باشید.

سوال پرسیدن

همیشه برای سوال پرسیدن اجازه بگیرید،وقتی اجازه میگیرید و سوال میپرسید به جای باز پرس به یک مشاور معتمد تبدیل میشوید.

همیشه از متن استفاده کنید

متن فروش داشته باشید چون در هر صنعتی سوالات مخصوصی وجود دارد که باید به ترتیب پاسخ داده شود.

سوالات تهاجمی

با سوالات کمتر تهاجمی شروع کنید و به سمت سوالات تهاجمی تر بروید.با سوالات کمتر تهاجمی فعالانه گوش بدید تا ارتباط برقرار کنین و راه برای برای سوالات تهاجمی تر باز کنید.

هر سوال را با لحن مناسب بپرسید

لحن صدایی که بیشترین هماهنگی را با مشتری دارد،احتمال شنیدن پاسخ صادقانه و بی محابا را بالا میبرد.

مسیر منطقی را دنبال کنید

سوال هایی که میپرسید در امتداد هم باشند،مشتری را گیج و عصبی نکنید.

یادداشت برداری ذهنی بردارید

در این مرحله باید درد مشتری را تشدید کنید

مشتریان قبلی را حفظ کنید

کمترین مزیت حفظ مشتریان قبلی،سود اقتصادی و تجاری است.

افزایش رفتار تکرار خرید و توسعه محصول در بازار هدف راحت‌تر انجام می‌شود.

به طور میانگین مشتریان وفادار ده برابر بیشتر از اولین خرید خود برای سازمان ارزش پیدا می‌کنند.

میزان درآمد متناسب با نرخ نگهداشت خریداران افزایش می‌یابد.

رضایت و اعتماد مشتری

رضایت و اعتماد مشتری در اولویت تان باشد.انتقاد ها و پیشنهاد های مشتری را با روی باز پذیرا باشید.

نیاز و سلیقه مشترییتان را شناسایی کنید

  • مشتری چه نوع محصولی می‌خواهد؟
  • مشتری چه انتظاری دارد؟
  • چه امتیازهایی مشتری را خوشحال می‌کند؟
  • چطور می‌توان مشتری را راضی کرد؟

 امکان دسترسی آسان

برای اینکه مشتری زمان زیادی را در سایت شما سپری کند،باید فضای فروشگاه شما لذت بخش برای مشتری باشد.برای این امر باید یکسری از نکات اعم از،جستجسوی سریع،ظاهر گرافیکی جذاب،ارایه پیشنهاد های خرید بر حسب سلیقه مشتری،قابیلت فیلتر کردن بر اساس،موضوع،قیمت،برند و…برای مشتری فراهم باشد.

 ایجاد امنیت سایبری مناسب

فروشگاه آنلاین خود را به سپرهای امنیت سایبری مناسبی مجهز کنید و خطر قرار گرفتن در معرض حملات سایبری را کاهش دهید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که امنیت اطلاعات خصوصی مشتریان خود را کاملاً تضمین نموده و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.امنیت سایبری یک مؤلفه مهم زیرساخت های شرکت است. موفقیت در توانایی یک شرکت به محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می کنند بستگی دارد.

تعهد

با مشتری صادقانه،صمیمی ودر عین حال محترمانه برخورد کنید.درمورد خدمات یا محصولاتی که ارایه میدهید هر آنچه را که هست بازگو کنید.به قول عامیانه تر یک کلاغ چهل کلاغ نکنید.(این امر مهم ترین نکته در تاکتیک های مشتری مداری است)

از روش های نوین برای بازار یابی  ثبت سفارش جذب نیرو پرداخت حقوق و… استفاده کنید.

به طور مثال اینستاگرام  یک پلتفرم وسیع جذاب برای بازاریابی اینترنتی میباشد.(برای اشراف بهتر به این موضه به لینک بازاریابی شبکه های اجتماعی،سوشال بیستمراجعه فرمایید)

قدردانی از مشتری

برای حفظ فروشگاه آنلایتان،لازم است هرازگاهی از مشتریان خود قدردانی کنید.این قدردانی میتواند از قبیل تخفیف های فصلی،شخصی،اهدای جوایز،پاداش،بن خریدو… باشد.به این ترتیب شما مشتریان خودر را علاقه مند ویا تشویق به خرید از شما میکنید.به این ترتیب، قادر خواهید بود تا در جهت حفظ مشتریان خود گام بردارید. به کار گیری و پیاده سازی تاکتیک های مشتری مداری، نیروی محرکه‎ قدرتمندی برای ادامه‎ کسب و کار شما خواهد بود.

سخن پایانی

امروزه، مشتری مداری لازمه‎ کسب و کار بوده و توجه افراد را به خود جلب می ‎کند. کسب و کار شما نیازمند چنین توجهی است. چرا که یک مشتری راضی، تجربه‎ رضایت بخش خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذارده و آن‎ها را ترغیب می ‎کند تا با شما در ارتباط باشند. به این ترتیب، شما مشتریان جدیدی به دست می ‎آورید.

این زنجیره ‎ای است که بقای کسب و کارهای مبتنی بر مشتری مداری را ضمانت می ‎نماید. مادامی که از چنین فرهنگی تبعیت نمائید، این زنجیره ادامه خواهد یافت.یکی از بازرگانان شناخته شده به نام Jim Rohn در این باره گفته است: «یک مشتری راضی که خدمات خوبی دریافت نموده می ‎تواند ارزشی بیشتر از یک تبلیغات 10 هزار دلاری داشته باشد.»

بهترین ویترین تبلیغاتی شما احترام به مشتری،کیفیت محصولات و خدمات میباشد.اگر خدمات و محصولات شما نسبت به سایر شرکت‌های رقیب بهتر باشد، در واقع شما به ارزش آفرینی برای مشتری توجه بیشتری کرده‌اید.

ارزش آفرینی مشتری میتواند وقت گزاشتن برای شناسایی دقیق نیاز مشتری،تعامل پایدار،خدمات پس از فروش،ارایه محصول با کیفیت،رابطه احترام آمیز،دوست شدن با مشتری،شنیدن صدای مشتری، باشد.درکنار تاکتیک های مشتری مداری، شما هم باید در به روز نگه داشتن خودتان ،کسب کارتان ونحوه ارایه خدمات یا محصولاتان کوشا باشید.

مطالب اخیر

No Comments

پیام بگذارید

16 + هجده =

logo-samandehi
فوتر

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel