10 اصل تولید محتوا

10 اصل تولید محتوا ،که در دنیای امروز باید هر کاربر اینترنتی(مثل نفس کشیدن به آن محتاج است) باید به آن مسلط باشد.با ما باشید تا مرحله به مرحله با اصول تولید محتوا آشنا و مسلط باشید.

شاید برای شما سوال باشد که چرا تولید محتوا مهمه؟

در دنیای بی انتها اینترنت که سرتاسر آن از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت جهانی بهم متصل شده است.کسب و کار هایی که خواهان فراتر از درامد معمولی هستند. درقرن 21 میلادی اصلی ترین استراتژی کسب و کار تعامل حرفه ای و مفید با مخاطبان است.بر خلاف دنیا سنتی که کسب و کار ها با مخاطبان محدود سر و کار دارند.

در دنیای امروزی برای ورود به  دنیای جهانی بازار،کسب و کار ها نیازمند محتوایی با کیفیت و حرفه ای که معرف حیطه فعالیت شماست ،هستند.به عبارتی خیلی ساده کسب و کار هایی که برای زنده ماندن در حیطه خود باید به اینترنت علی الخصوص تولید محتوا مسلط باشند.

محتوا چیست؟

محتوا یعنی هر آنچه(عکس،ویدیو،صوت،متن) که مخاطب درک کند،بببیند،بشنود.به عبارت دیگر تمامی اطلاعاتی که بر روی سایت ها،شبکه های اجتماعی،تلویزیون،روزنامه ها انتشار داده میشود.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک بحث کاملا تخصصی است.فرایند تولید محتوای متنی ،صوتی و یا تصویری است که نظر مخاطب رو جذب کند یا نیاز مخاطب را در بر گیرد.

 

10 اصل تولید محتوای مناسب برای سایت ها عبارت‌اند از:

 1. کارتان را با یک،کارشناس تولید محتوا حرفه ای شروع کنید.

کارشناسی که نیاز روز بازار،نیاز مخاطب را بداند.مسلط به مبحث فنی از جمله سئو باشد.نه هر کاربری که با کپی از سایت های دیگر خود را کارشناس تولید محتوا می نامد!

10 اصل تولید محتوا

10 اصل تولید محتوا

2. بر حسب مخاطب خود تولید محتوا کنید

  • رنج سنی مخاطب شما،چقدر است؟
  • از کدام بخش جغرافیایی است؟
  • نیاز مخاطب شما چیست؟
  • اطلاعات مخاطب شما در چه سطح است؟
  • مخاطب شما یک کاربر معمولی است یا حرفه ای؟
  • علاقه مندی های مخاطب خور را بیابید؟

3.دلیل از ساخت محتوا چیست؟

  • مخاطب را سرگرم کند.
  • باعث لبخند مخاطب شود.
  • برای مخاطب آگاهی بخش یاشد.
  • مخاطب را علاقه مند به موضوع کند.
  • نیاز ها و شوالات مخاطب را پاسخگو باشد.

4.با برنامه و هدف تولید محتوا کنید

  • انتخاب اهداف محتوا
  • پرسونای خریدار (Buyer Persona)
  • نقش مخاطب
  • برنامه ریزی درست برای تولید همه جانبه محتوا

انتخاب اهداف محتوا

محتوا باید مطابق با موضوع کسب وکارتان،حرفه و یا خدماتی که ارایه میدهید باید باشد.به طوری که مخاطب با دیدن محتوای شما از تمام موضوع هدف کسب و کار شما اطلاع یابد.همزمان هم به سوالات ذهنش پاسخ یابد

پرسونای خریدار (Buyer Persona)

استراتژی محتوا،یعنی بدانید

  • چه کسی محتوا تولید میکنید؟
  • زبان مخاطب شما(رسمی،دوستانه،صمیمی)به چه شکل است؟
  • مخاطب دنبال چه جیزی است؟

برای پاسخ به این سوالات باید با مشتری تعامل داشته باشید.دوستانه رفتار کنید.در رفتار و کلامتان صداقت و صمیمیت داشته باشید.تا هم شما جذب مشاری وفادار داشته باشید هم مشتری با خیال آسوده به شما اعتماد کند.

نقش مخاطب

برای محتوا خود فرمت یا همان برنامه داشته باشید.

اولین مرحله آگاهی است.مخاطب در وهله اول مشتری اطلاعات جز به جز از شما نمیخواهد برای او به شدت خسته کنندس است .یک چک لیست از کارتان برای خودتان داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید مرحله به مرحله با مخاطب جلو روید.

مرحله دوم فکر کردن است.این مرحله با تشریح کامل سوالات مخاطب همراه است.آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید.

مرحله سوم تصمیم گیری است.مخاطب بعد از اشراف کامل به خدمات شما تصمیم گیری میکند.اگر شما مراحل یک و دو را تسلط به مخاطب خود ارایه داده باشید.تقریبا میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد و نتیجه این اعتماد مشتری ثابت شما بودن خواهد بود.

برنامه ریزی درست برای تولید همه جانبه محتوا

  • سفر این خریدار برای چه مرحله‌ای است؟
  • استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
  • پرسونای شما کجا وقت خود را بصورت آنلاین می‌گذراند؟
  • چه قالبی را می‌توانید بطور مداوم ایجاد کنید؟
  • آیا می‌توانید این محتوا را در سطح باکیفیت که رقابتی است تولید کنید؟

5.انتخاب چگونگی  ارائه محتوا

به این صورت نباشد که نیمی از محتوای شما متنی باشد و نیمی دیگر صوتی چرا که در این صورت کاربر از این نوع ارائه محتوا خسته شده و سایت شما را ترک می کند.

6.به کار گیری از جذابیت‌های بصری و گرافیکی

استفاده از یک تصویر جذاب،بهتر از استفاده از صد جمله است.پس استفاده از تصاویر و گرافیک را جدی بگیرید.محیط کاربری هر چقدر زیباتر،با جملات ساده جدید و خلاصه تر باشد علاقه و ذوق بیشتر مخاطب را بر می انگیزد.

به کار گیری از جذابیت‌های بصری و گرافیکی

7.دسته های تولید محتوا

•    تولید محتوای صوتی
•    تولید محتوای متنی
•    تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک
•    تولید محتوای ویدیویی

8.بررسی فیدبک ها

محتوای شما باید به حدی اصولی و حرفه ای باشد که تمام نیاز های مخاطب را در برگیرد.بعد از تولید چنین محتوایی،جویای  جدی نظرات فیدبک مخاطب تان باشید.چرا که بدون مخاطب یا مشتری کار شما معنی ندارد!تحقیق بررسی کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را دریابید تا در راستای پیشرفت و رفع نقاط ضعفتان قدم بزرگی بردارید.

9.همواره به روز باشید

همیشه سعی کنید اطلاعات خود را در حیطه کاری خود،افزایش دهید.با این روش شما در نگاه مخاطب فرد حرفه ای و مسلط دیده می شوید.این امرد خود ار مهم ترین نکته ها برای جذب مشتری میباشد.

10.محتوای شبکه‌های اجتماعی

فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرم‌ها در سراسر جهان یک تخصص،یک حرفه و یا یک علم   ارزشمند هستند. شما بدون هزینه ای در این پلتفرم ها میتوانید تعامل دوستانه با مخاطبتان در سراسر جهان داشته باشید. میتوانید علایق و نیاز های آن ها را به راحتی دریابید.این میتواند یک ایده بسیار خوب برای شروع یک کسب و کار باشد.در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکه‌های اجتماعی محبوب ارائه شده است.

  • فیسبوک: می‌توان برای ایجاد اجتماعات کوچک از طریق گروه‌هایی در فیس بوک یا اشتراک گذاری در میان مخاطبان زیاد از صفحات فیسبوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا می‌شود، سؤالات و فیلم‌ها، بیشترین درگیری را برای کاربر ایجاد می‌کند.
  • اینستاگرام: برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های کوتاه با زیرنویس، بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و برندتان مربوط باشند، در این پلتفرم به خوبی کار می‌کنند. استوری اینستاگرام روش جدیدی برای تعامل با طرفدارانتان از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخ به سؤالات، لایو و… شامل می‌شود.
  • یوتیوب: ۱٫۳ میلیارد کاربر دارد. برخی از موفق‌ترین مطالب موجود در این پلتفرم، نحوه راهنمایی، vlog ها، بررسی محصولات و فیلم‌های آموزشی است.
  • توییتر: بهترین شیوه‌های استفاده از توییتر، شامل پیام‌های کوتاه، تصاویر پشتیبان، هشتگ های مربوطه و توییت کردن مجدد است. مطمئناً پاسخ مخاطبانتان، روشی عالی برای دیده شدن پست‌هایتان محسوب می‌شود

منابع خفن طراحی سایت

  • با استفاده از https://dimmy.club/ میتوانید تصویر سایت را در قالب یک لپ تاپ یا کلی دستگاه دیگر نمایش دهید.
  • با استفاده https://compressor.io/ تصاویر را کم حجم کنید تا وب سایت شما بک و باعث سرعت سایت شما بشود.
  • فرصت طراحی  لوگو ندارید؟https://seeklogo.com/ در این سایت رایگان لوگو دانلود کنید.
  • منابع رایگان و با کیفیت تصاویر با کیفیت
  • منابع وکتور https://www.vector.com/

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله صفر تا صد تولید محتوا حرفه ای، هدف از تولید محتوا،چگونگی فرمت محتوا، شناسایی مخاطب،جذب مشتری را،برای رشد و پیشرفت کسب و کار ها در دنیای دیجیتال را با شما در میان بگذاریم.

 

مطالب اخیر

No Comments

پیام بگذارید

1 × 4 =

logo-samandehi
فوتر

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel