10 اصل تولید محتوا ،که در دنیای امروز باید هر کاربر اینترنتی(مثل نفس کشیدن به آن محتاج است) باید به آن مسلط باشد.با ما باشید تا مرحله به مرحله با اصول تولید محتوا آشنا و مسلط باشید.
در دنیای بی انتها اینترنت که سرتاسر آن از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت جهانی بهم متصل شده است.کسب و کار هایی که خواهان فراتر از درامد معمولی هستند. درقرن 21 میلادی اصلی ترین استراتژی کسب و کار تعامل حرفه ای و مفید با مخاطبان است.بر خلاف دنیا سنتی که کسب و کار ها با مخاطبان محدود سر و کار دارند.
در دنیای امروزی برای ورود به دنیای جهانی بازار،کسب و کار ها نیازمند محتوایی با کیفیت و حرفه ای که معرف حیطه فعالیت شماست ،هستند.به عبارتی خیلی ساده کسب و کار هایی که برای زنده ماندن در حیطه خود باید به اینترنت علی الخصوص تولید محتوا مسلط باشند.
محتوا یعنی هر آنچه(عکس،ویدیو،صوت،متن) که مخاطب درک کند،بببیند،بشنود.به عبارت دیگر تمامی اطلاعاتی که بر روی سایت ها،شبکه های اجتماعی،تلویزیون،روزنامه ها انتشار داده میشود.
تولید محتوا یک بحث کاملا تخصصی است.فرایند تولید محتوای متنی ،صوتی و یا تصویری است که نظر مخاطب رو جذب کند یا نیاز مخاطب را در بر گیرد.
کارشناسی که نیاز روز بازار،نیاز مخاطب را بداند.مسلط به مبحث فنی از جمله سئو باشد.نه هر کاربری که با کپی از سایت های دیگر خود را کارشناس تولید محتوا می نامد!
10 اصل تولید محتوا
محتوا باید مطابق با موضوع کسب وکارتان،حرفه و یا خدماتی که ارایه میدهید باید باشد.به طوری که مخاطب با دیدن محتوای شما از تمام موضوع هدف کسب و کار شما اطلاع یابد.همزمان هم به سوالات ذهنش پاسخ یابد
استراتژی محتوا،یعنی بدانید
برای پاسخ به این سوالات باید با مشتری تعامل داشته باشید.دوستانه رفتار کنید.در رفتار و کلامتان صداقت و صمیمیت داشته باشید.تا هم شما جذب مشاری وفادار داشته باشید هم مشتری با خیال آسوده به شما اعتماد کند.
برای محتوا خود فرمت یا همان برنامه داشته باشید.
اولین مرحله آگاهی است.مخاطب در وهله اول مشتری اطلاعات جز به جز از شما نمیخواهد برای او به شدت خسته کنندس است .یک چک لیست از کارتان برای خودتان داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید مرحله به مرحله با مخاطب جلو روید.
مرحله دوم فکر کردن است.این مرحله با تشریح کامل سوالات مخاطب همراه است.آنها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان میدهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید.
مرحله سوم تصمیم گیری است.مخاطب بعد از اشراف کامل به خدمات شما تصمیم گیری میکند.اگر شما مراحل یک و دو را تسلط به مخاطب خود ارایه داده باشید.تقریبا میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد و نتیجه این اعتماد مشتری ثابت شما بودن خواهد بود.
به این صورت نباشد که نیمی از محتوای شما متنی باشد و نیمی دیگر صوتی چرا که در این صورت کاربر از این نوع ارائه محتوا خسته شده و سایت شما را ترک می کند.
استفاده از یک تصویر جذاب،بهتر از استفاده از صد جمله است.پس استفاده از تصاویر و گرافیک را جدی بگیرید.محیط کاربری هر چقدر زیباتر،با جملات ساده جدید و خلاصه تر باشد علاقه و ذوق بیشتر مخاطب را بر می انگیزد.
• تولید محتوای صوتی
• تولید محتوای متنی
• تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک
• تولید محتوای ویدیویی
محتوای شما باید به حدی اصولی و حرفه ای باشد که تمام نیاز های مخاطب را در برگیرد.بعد از تولید چنین محتوایی،جویای جدی نظرات فیدبک مخاطب تان باشید.چرا که بدون مخاطب یا مشتری کار شما معنی ندارد!تحقیق بررسی کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را دریابید تا در راستای پیشرفت و رفع نقاط ضعفتان قدم بزرگی بردارید.
همیشه سعی کنید اطلاعات خود را در حیطه کاری خود،افزایش دهید.با این روش شما در نگاه مخاطب فرد حرفه ای و مسلط دیده می شوید.این امرد خود ار مهم ترین نکته ها برای جذب مشتری میباشد.
فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرمها در سراسر جهان یک تخصص،یک حرفه و یا یک علم ارزشمند هستند. شما بدون هزینه ای در این پلتفرم ها میتوانید تعامل دوستانه با مخاطبتان در سراسر جهان داشته باشید. میتوانید علایق و نیاز های آن ها را به راحتی دریابید.این میتواند یک ایده بسیار خوب برای شروع یک کسب و کار باشد.در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکههای اجتماعی محبوب ارائه شده است.
ما سعی کردیم در این مقاله صفر تا صد تولید محتوا حرفه ای، هدف از تولید محتوا،چگونگی فرمت محتوا، شناسایی مخاطب،جذب مشتری را،برای رشد و پیشرفت کسب و کار ها در دنیای دیجیتال را با شما در میان بگذاریم.