نقش سلبریتی ها در تبلیغات اینستاگرام

به نقل از سوشال بست ، امروز ه چهره ها به کمک رسانه های در دنیا پدیده ای موثر هستند . این افراد که سلبریتی و اینفلوئنسر نامیده می شوند علاوه بر اینکه از مخاطب اعتبار میگیرند ، برمخاطب نیز تاثیر میگذارند . نقش سلبریتی ها در تبلیغات اینستاگرام و سایر پلتفرم های تبلیغاتی مثل تلویزیون ،آپارات و … نیز بر اساس این قدرت تاثیر گذاری است .

افزایش شبکه‌های اجتماعی و حضور فعال سلبریتی ها و چهره های فرهنگی در این بازار موجب شده است که مدیران بسیاری از برندها و مارک‌های تجاری تولیدات لوکس و گرانقیمت جهت معرفی و تبلیغ محصولات خود به این چهره ها رو بیاورند و به اصطلاح به هر قیمتی که شده است در تبلیغات خود از یکی از این چهره ها بهره ببرند، در ادامه به بررسی چرایی این مسئله خواهیم پرداخت.

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، پس حتماً به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده‌اید چراکه این روزها اینستاگرام یکی از بزرگترین رسانه ها برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است. اگر به تأثیر معجزه‌آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید، پس بی‌شک نمی‌دانید که برای پارو کردن پول باید به اینستاگرام سری بزنید ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید. به هرحال بیزنس خرج دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد. اما نکته مهم این است که چگونه تبلیغ کنیم؟ اصلاً چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتری‌ها سراغمان بیایند؟

باید گفت یکی از راه‌های فروش بالا این است به سراغ سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر ها بروید؛ا اینکه کدام سلبریتی بهتر است جمله صحیحی در این موضوع نیست باید بدانید کدام یک بیشتر به کار شما می‌آید و نکته مهم‌تر این است که کدام یک با بودجه شما جور درمی‌آید.

در عصری که همه بیشتر روز خود را در رسانه های اجتماعی می گذرانند، شکی نیست که افراد مشهور تأثیری در زندگی ما دارند. برای بعضی افراد بیشتر و بعضی افراد کمتر.

از نقش سلبریتی ها در تبلیغات اینستاگرام را غافل نشوید.


اما سلبریتی چیست؟

سلبریتی در واقع به افراد مشهور اطلاق می‌‌شود و معادل فارسی آن می‌تواند ستاره یا شخص مشهور باشد. هر فرد تأثیرگذار، مشهور و شناخته‌شده‌ در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما مدلینگ و… می‌تواند یک سلبریتی محسوب شود. البته این ستاره‌ها سلبیرتی شدن را مدیون رسانه‌هایی هستند که آنها را به کل دنیا می‌شناسانند. به همین دلیل بیشتر مدها، ترندها و سبک‌های جدید را سلبریتی‌ها روی کار می‌آورند؛ زیرا آنها دیده شدند.

قیمت تبلیغ پست و استوری در پیج سلبریتی های ایرانی

غیر از هنرمندان چهره های زیادی در فضای مجازی وجود دارند که در دنیای واقعی اصلا شناخته شده نیستند. آن‌ها نه بازیگرند، نه خواننده و نه فوتبالیست اما شاید بیشتر از بعضی چهره‌ها، مخاطب مجازی داشته باشند. آن‌ها هرکدام با ترفند خاصی کسب شهرت کرده‌اند. مثلا یکی‌شان دابسمش می‌سازد و در صفحه اینستاگرامی‌اش می گذارد که از خنده روده‌برمان می‌کند یا دیگری هرروز کارهای خطرناکی انجام می‌دهد و ویدئوی آن را به دست مخاطبانش می‌رساند.

مهم‌ترین دلیل حضور اینفلوئنسرها یا شاخ‌های اینستاگرامی در این دنیا، پول است و پول در دنیای مجازی یعنی فالوئر بیشتر. برای این‌که بدانیم تبلیغ در صفحات آقایان و خانم‌های شاخ اینستاگرامی چقدر هزینه دارد با آن‌ها ارتباط برقرار کردیم و در یک کلمه پرسیدیم که با چه مبلغی حاضر به تبلیغ هستند؟

تبلیغاتِ چهرهمحور؛ چرا ممنوع بود؟ چطور آزاد شد؟

استفاده از ظرفیت شهرت در تبلیغات مدت کوتاهی است که در کشورمان دوباره باب شده‌،تا پیش از امروز، حضور چهره‎ها در تبلیغات برای مدتی ممنوع بود، به دلایلی که عدم امکان نظارت بر فعالیت‎های این حوزه خوانده می‌شد.

البته در کشور ما هیچ‎وقت ضابطه و قانونی درباره حضور چهره‎ها در تبلیغات وجود نداشته است اما محدودیتی که سال‎های گذشته برای حضور هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات وجود داشت به زمانی برمی‌گردد که «حسین رضازاده»، قهرمان وزنه‎برداری کشورمان،در آگهی تلویزیونی یک بنگاه معاملات ملکی اماراتی شرکت کرد؛ رضازاده در این آگهی مردم را دعوت می‎کرد که در دبی خانه بخرند.

این موضوع، مدیران وزارت ارشاد را برانگیخت تا دستورالعملی در «شورای فرهنگ عمومی»صادر کنند. به‎ این‎ترتیب سال ۸۷ مدیرکل وقت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد:

استفاده از تصویر چهره‌های ملی، ورزشی و فرهنگی در تبلیغات تجاری ممنوع است.

الگوهای فرهنگی و ورزشی کشور از افتخارات ایران اسلامی هستند و باید مروج روحیه جوانمردی باشند نه مشوق فرهنگ مصرف‌گرایی». این محدودیت، اعتراض‌های فراوانی در پی داشت.

دو سال بعد دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد:

«به‌منظور حمایت از تولیدات و خدمات داخلی و تشویق مخاطبان به استفاده از کالا و خدمات تولید داخل کشور، استفاده از تصاویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات کالا و محصولات ایرانی بلامانع است».

اما یک هفته بعد، در خبر دیگری بیان شد: «استفاده ابزاری از تصاویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات همچنان ممنوع است».

بالاخره در سال ۹۳ تکلیف حضور سلبریتی‎ها در تبلیغات مشخص شد؛بعد از کش ‎و قوس‎های فراوان، معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد که ﺿﻮﺍﺑﻂﺑﺎﺯﻧﮕﺮی شده ﻭ ﺣﻀﻮﺭ ﭼﻬﺮﻩﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﺒﻠﻴﻎ «ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻭ ﺗﻮﻟﻴﺪﺍﺕ داخلی» ﻣﺠﺎﺯ ﺷﺪه‎است ﺗﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻇﺮﻓﻴﺖ، ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻛﻤﻚ ﻛرد.

نقش سلبریتی ها در تبلیغات اینستاگرام

سفیر برند Brand Ambassador

یک سفیر برند شخصی است که معمولاً فقط یک برند را در طول زمان تبلیغ می کند. این شرکت سفیر برند را چهره شرکتی  خود می داند که به زبان خود از برند صحبت می کند و باعث تقویت تصویر مثبت در ذهن مصرف کنندگان می شود. ظاهر، استعدادها، وضعیت، دستاوردها و شهرت یک سفیر برند برای تأثیرگذاری بر مخاطبان زیادی از مصرف کنندگان مفید است.

یکی از چهره های سرشناس هالیوود جورج کلونی است که به عنوان سفیر برند شرکت نسپرسو Nespresso فعالیت می کند؛ نسرپسو به تولید دستگاه‌های اسپرسوساز می پردازد. به نظر شما چرا نسپرسو از چهره های دیگری چون رونالدو و راجر فدرر استفاده نکرده است؟

جواب در این است که انتخاب یک چهره مشهور به عنوان سفیر برند و یا یک سلبریتی برای همکاری با یک برند تجاری باید عمیقاً ارتباط معناداری با محتوای تبلیغاتی داشته باشد. استفاده از رونالدو و راجرر فدرر در تبلیغ کفش های نایک که یک محصول ورزشی است مناسب باشد اما استفاده از آن ها برای تبلیغ کالایی چون اسپرسوساز کمی عجیب ونامتعارف است.

سفیر برند

تبلیغات آنلاین برند

تبلیغات آنلاین برند به صورت ها و روش های مختلفی صورت می پذیرد؛ روش های چون انتشار مقالات و اخبار در سراسر وب، کانالهای تبلیغاتی و تبلیغات به سمت مخاطب هدف، ایجاد و بروزرسانی وبلاگها و انجمن ها و غیره از جمله روش های رایج در تبلیغات آنلاین برند هستند.
می توان از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره به عنوان کانال های تبلیغات آنلاین برند بهره برد.

سخن پایانی

سوشال بست در این مقاله  بررسی نقش چهره های مشهور و سلبریتی ها در تبلیغ برند و سفیران برند پرداخت؛ افراد مشهوری که سلبریتی نامیده می شوند به دلیل مشهور بودن و یا سرنشناس بودن می توانند در معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند نقش موثری داشته باشند. اگر یک سلبریتی منحصراً و به صورت ویژه به تبلیغ یک برند بپردازد آنگاه وی را سفیر آن برند می نامند.

 

 

 

مطالب اخیر

No Comments

پیام بگذارید

9 + چهار =

logo-samandehi
فوتر

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel