در بخش بازاریابی ،معرفی محصول مهمترین بخش است برای موفقیت در بخش باید کاملا حرفه ای و عملی آموزش دیده باشید.با ما در سوشال بست با 10 ترفند معرفی محصول،با جذب تضمینی مشتری همراه باشید.
عرضه یا معرفی محصول (به انگلیسی: Product Introduction یا product launch) یک فرآیند تجاری است که از طریق آن، یک محصول جدید برای کاربران و یا سایر کسب و کارها رونمایی، عرضه و منتشر می شود.
محصولات یا خدمات جدید عمدتاً توسط بخش فروش و بازاریابی یک سازمان عرضه شده و هنگامی اعمال می شود که یک محصول، کاملاً مجاز بوده و بعد از گذراندن مراحل تست و آزمایش به بازار عرضه و معرفی می شود تا توسط مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
عرضه محصول جدید می تواند منجر به موفقیتی پرسود یا یک شکست کامل شود.
ما اغلب شاهد دعوای شرکت ها و برندها بر سر قیمت ها هستیم. شرکتی را میبینید که تلفنی با قیمت 350 دلار ارائه میکند و نکته بعدی که میدانید، این است که شرکت دیگری همان ویژگیها یا بیشتر را با 50 دلار کمتر ارائه میدهد.
اگرچه به نظر می رسد این یک برنامه بازاریابی مناسب برای راه اندازی محصول باشد، اما اینطور نیست. تغییر در روندها باعث شده است که مشتریان به دنبال محصولاتی با قیمت ارزان تر باشند.
با اشتباه گرفتن پیشنهاد کم برای بازاریابی پولی، در موقعیتی قرار می گیرید که سود شما تا حد زیادی به خرید عمده بستگی دارد.
بنابراین، بهترین راه برای فروش یک محصول با قیمتی که شایسته آن است، تمرکز بر UVP (پیشنهاد ارزش منحصر به فرد) آن است.به جای تمرکز بر محصول خود به عنوان بخشی از رقابت، سعی کنید آن را برجسته کنید. در مورد تمام ویژگی های آن به جای ویژگی “یک” با صدای بلند و جسور باشید.
همچنین میتوانید انواع مختلفی از یک محصول را با قیمتهای مختلف ارائه دهید تا مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید.
از اصطلاحات و اصطلاحات صنعتی دوری کنید. وب و نسخه فروش خود را ساده کنید تا به مشتریان کمک کنید محصول شما را درک کنند.
از کلمات ساده و مستقیم برای برجسته کردن مزایای آن استفاده کنید. ایده این است که مشتریان را در مورد تمام خدماتی که یک محصول ارائه می دهد هیجان زده کنیم، نه اینکه آنها را با دانش مبتنی بر صنعت بمباران کنیم.
تنها چیزی که آنها نیاز دارند این است که بدانند چرا محصول را می خواهند. و شما باید این را از طریق کپی رایتینگ جامد ارائه دهید.اجازه دهید لحن کپی فروش شما با ظاهر محصول مطابقت داشته باشد. بدون نیاز به عمدا شبیه به یک متخصص باشید.
کمپین «دریافت مک» را به خاطر دارید؟ هنوز هم یکی از بهترین نمونه های طرح بازاریابی راه اندازی محصول جدید است.
درک یک محصول نمی تواند ساده تر از این باشد. این استراتژی روی اکثر محصولات در بیشتر صنایع کار می کند.
خواه یک جفت هدفون شیک با یک صفحه لمسی پیشرفته و دکمههای باریک باشد یا یک تلویزیون دارای Wi-Fi با صفحه نمایش 8K QLED، ساده نگه داشتن زبان و درک آسان راه حل است.
شرکت های زیادی وجود دارند که برای معرفی محصول جدید خود از تحلیلگر ها و تیم های بازاریابی استفاده می کنند. این کار باعث افزایش سرعت بازدید کالای معرفی شده می شود. تیم های بازاریابی تجارب کافی در این زمینه را دارا می باشند و از درگاه های پربازدید آگاهی زیادی دارند. پس در این رقابت شدید میان محصولات و شرکت ها شما نیاز مبرم به این تیم ها و تحلیل گرها خواهید داشت.
بسته بندی در مورد طراحی یک تجربه تصفیه شده برای مشتریان شما است که در همان ثانیه اول شروع می شود. لحظه ای که برای اولین بار محصول را در دستان خود می گیرند.
احتمالاً نام جعبه گشایی را شنیده اید. اگر محصولات اپل یا جدیدترین گوشی های پرچمدار سامسونگ را جستجو کنید، صدها ویدیوی جعبه گشایی را از سراسر جهان خواهید دید.
جعبه گشایی به نقطه ای از محبوبیت رسید که شرکت های بیشتری اکنون به نحوه بسته بندی خود توجه بیشتری می کنند. یک جعبه زیبا می تواند تفاوت را ایجاد کند.
به عنوان مثال، محصولی به سادگی صابون را در نظر بگیرید. دورانی که زنان صابون با پوشش پلاستیکی می خریدند، گذشته است.
اکنون، با وجود صابونهای ارگانیک و سازگار با محیطزیست جدید در کیسههای جوت که در سرتاسر اینترنت ظاهر شدهاند، زنان بیشتر از یک صابون معمولی 1 دلاری، صابون هنری 10 دلاری خریداری میکنند.
مردم برای یک تجربه هزینه می کنند نه فقط برای محصول
3 تا 4 هفته قبل از راه اندازی تریلر و محصول واقعی، با پخش یک تیزر در رسانه های اجتماعی در بین مخاطبان خود سر و صدا ایجاد کنید.
واکنش هایی که از مشتریان دریافت می کنید به شما کمک می کند عرضه محصول جدید را با انتظارات آنها هماهنگ کنید. شما همچنین می توانید یک نام رمز جذاب پیدا کنید که مخاطب شما را حدس بزند.
تصاویر جذاب را منتشر کنید و پست هایی را منتشر کنید که کنجکاوی را برمی انگیزد. هیجان را به سطحی برسانید که همه منتظر عرضه محصول باشند
تصور کنید هر پستی در پایان یک سری کتاب به عنوان یک صخرهای باشد که خواننده را وادار میکند هر بار برای کتاب بعدی بازگردد.
به یاد داشته باشید که چگونه NVIDIA یک تیزر اسرارآمیز را منتشر کرد که فقط دو کلمه روی آن نوشته شده بود “It’s coming.”؟ آنها این پست را برای ایجاد پیش بینی برای راه اندازی یکی از GPU های GeForce منتشر کردند.
و این کمپین به طرز خارق العاده ای با مخاطبان خود طنین انداز شد!
همچنین می توانید از هدفون های Bose الهام بگیرید.
Bose یک چرخ فلک از تصاویر در انتهای صفحه دارد تا نشان دهد محصولاتش چقدر راحت و آرام هستند.
قطعاً ویدیوها و تصاویر با وضوح بالا تأثیر بیشتری بر مخاطبان شما نسبت به متن و هشتگ خواهند داشت.
چند رسانهای همچنین میتواند ظاهر محصول شما را هنگام استفاده در زندگی روزمره نشان دهد.
هنگامی که مردم بتوانند خود را در استفاده از محصول شما در زندگی روزمره خود ببینند، می خواهند درباره شما و محصول شما بیشتر بدانند.
چه یک استارتاپ یا یک شرکت بزرگ فناوری باشید، باید راه اندازی محصول جدید خود را جشن بگیرید. طوری جشن بگیرید که گویی محصول شما بهترین محصولی است که همه تا به حال دیده اند.
وقتی مخاطبان شما می بینند که شما از محصول خود سود بزرگی می کنید، به احتمال زیاد آنها نیز به شما ملحق خواهند شد. هرچه بیشتر بپیوندند، بیشتر با محصول شما درگیر می شوند. و هر چه بیشتر با محصول شما درگیر شوند، بیشتر خرید می کنند.
نشانه های رویداد خود را از سونی بگیرید. چه پلی استیشن باشد و چه یک دوربین جدید، عرضه محصول سونی به ندرت توسط مخاطبان فناوری نادیده گرفته می شود.
شرکت دیگری که عرضه محصولات خود را جدی می گیرد، البته اپل است. از دعوتنامههای رویداد آنلاین گرفته تا پخش زنده YouTube، این برند همه کارها را انجام میدهد.
به مشتریان احساس تعلق می دهد. جای تعجب نیست که جوامع سونی و اپل برخی از وفادارترین گروه های مشتریان هستند
خوشبختانه امروزه فضای بسیار گسترده برای تبلیغات فراهم شده است. این فضا به شما کمک میکند تا با هر بودجهای بتوانید محصول جدید را به مخاطبانتان عرضه کنید. برای تبلیغات میتوانید از ترفندهای مختلف تبلیغاتی، برای جذب مخاطبین و افزایش هیجان در آنها استفاده کنید. بسیاری از شرکتهای بزرگ برای افزایش تاثیر تبلیغات خود پیش از توزیع محصول به بازار شروع به تبلیغات زنجیره میکند و به مخاطبین خود به طور مداوم یادآوری میکنند که محصول جدیدی در راه است.
اگر محصولی را راه اندازی می کنید که MVP یا اولین محصول در نوع خود است، نمی توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که مخاطبان شما فکر دومی در مورد خرید آن خواهند داشت.
اکثر برندها چه موفق و چه غیر موفق با این مشکل روبرو هستند. حتی وفادارترین مشتری هم میخواهد بداند که این محصول یک گرانقیمت است.
بنابراین چگونه آنها را مجبور به خرید محصول می کنید؟ ساده است: به آنها اجازه می دهید تلاش کنند و خودشان تصمیم بگیرند. به آنها تجربه ای بدهید که نمی توانند رد کنند. از راه حل ساده «رزرو آن» اپل الهام بگیرید.
زمانی که iWatch منتشر شد، اپل از مشتریان خود خواست به فروشگاه اپل بروند و آن را امتحان کنند. بنابراین، کسانی که میخواستند iWatch را پیشسفارش کنند، اما در مورد محصول کاملاً مطمئن نبودند، میتوانند ابتدا آن را امتحان کنند و بعداً تصمیم بگیرند!
طرح بازاریابی برای عرضه محصول جدید فراتر از رویداد راه اندازی است. این شامل رسیدگی به مشکلاتی است که کاربران شما ممکن است با محصول جدید با آن مواجه شوند.
شما نمی توانید این احتمال را که مشتری در هنگام استفاده از محصول جدید به کمک نیاز داشته باشد را رد کنید. اگر پشتیبانی مشتری غیرقابل دسترس یا ناکافی باشد، ممکن است تمام اعتباری را که میخواهید ایجاد کنید از بین ببرد.
در عصر توییتر و یوتیوب، یک مشتری عصبانی در رسانههای اجتماعی میتواند باعث آسیب طولانیمدت شود. ارائه کمک فوری و آسان باعث کاهش نظرات منفی می شود و اعتبار شرکت و همچنین محصول آن را افزایش می دهد.
بار دیگر، اپل در صدر لیست در زمینه ارائه پشتیبانی عالی و راحت قرار دارد. عقب تر از اپل، گوگل و آمازون نیز خدمات مشتریان عالی دارند. اما جایی که اپل واقعا میدرخشد، قابلیت دسترسی آن است.
علاوه بر پشتیبانی در وبسایت اپل و محتوای مفیدی که اغلب منتشر میکند، مشتریان آن همیشه میتوانند از طریق تماس، پیامک یا از طریق تماس با متخصصان اپل تماس بگیرند.
راحتی و وضوح ارائه شده در طول فرآیند چیزی است که باعث می شود مشتریان به برند اعتماد کنند.
این یک مثال کلاسیک از این است که چگونه خدمات مشتری خوب می تواند برند شما و همه محصولات آینده شما را به یک موفقیت فوری در بین مخاطبان تبدیل کند.
موفقیت ممکن است. همیشه باید برای فروش بیشتر از آنچه انتظار داشتید آماده باشید.
اطمینان حاصل کنید که اگر کمپین شروع به کار کند، شرکت شما قادر خواهد بود گسترش یابد و تقاضاهای فزاینده مشتریان شما را برآورده کند.
هدف این مقاله این نیست که شما به عرضه محصولاتی مانند اپل و بوز نیاز دارید.
مهم نیست که چقدر آماده و وسوسه انگیز است، کپی کردن از یک نفر یا انجام دقیقاً همان چیزی که جهان قبلاً شاهد آن بوده است هرگز یک استراتژی بازاریابی خوب نیست.
نکته این است که ضرورت برنامه ریزی قبل از راه اندازی را درک کنید و در حالی که به سمت یک فرآیند ساده تر پیش می روید، روی آن کار کنید.
اینجاست که رشد محصول می تواند مفید واقع شود.
از بهترین های صنعت الهام بگیرید و محصول خود را به موضوع داغی تبدیل کنید که مصرف کنندگان می خواهند در مورد آن بحث کنند.