بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه به وجود آمد؟ با گسترش رسانه‌های اجتماعی در جوامع مختلف و افزایش دامنه‌ کاربران آن‌ها، روش‌های تبلیغاتی سنتی، دیگر اثربخشی گذشته را ندارد، لذا چندان توجهی به آن‌ها نمی‌شود زیرا انتظارات شرکت‌ها را برآورده نمی‌کند. امروزه شرکت‌ها و حتی آژانس‌های تبلیغاتی برخلاف گذشته دیگر تمایلی ندارند تا برای تبلیغات سنتی هزینه‌ زیاد بپردازند حال‌آنکه در سال‌های نه‌چندان دور، شرکت‌ها برای تبلیغات تلویزیونی به شکل آگهی بازرگانی، برنامه‌های تبلیغاتی یا تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات عمومی و تخصصی هزینه‌ زیادی صرف می‌کردند؛ درصورتی‌که در حال حاضر افراد به سرویس‌های خبری و ویدیوئی آنلاین تمایل بسیار زیادی دارند و کمتر به تماشای تلویزیون یا خواندن مجلات می‌پردازند؛ درنتیجه از مخاطبان تبلیغات سنتی به‌شدت کاسته شده است.

دلایل گریز از رسانه‌های سنتی

یکی از دلایل گریز از رسانه‌های سنتی آن است که در این نوع تبلیغات، پیام شما تنها برای طیف کوچکی از مخاطبین پخش می‌شود و به‌زودی بازه‌ زمانی آن منقضی می‌گردد. به‌عبارت‌دیگر مخاطب نمی‌تواند محتوا را ذخیره کند تا بعداً به آن مراجعه کند، درحالی‌که در روش‌های بازاریابی جدید، یک پیام برای میلیون‌ها نفر قابلیت دسترسی دارد و ممکن است برای سال‌ها بایگانی شود.

برای آشنایی با رسانه های اجتماعی بهتر است با پارادایم قبلی یعنی رسانه‌های سنتی آشنا شویم و کمبودهای آن را بیشتر بشناسیم. رسانه‌های سنتی نظیر تلویزیون، روزنامه، رادیو و مجلات، ازجمله فنّاوری‌هایی هستند که محتوا را به‌صورت ایستا و یک‌طرفه انتشار می‌دهند؛ به عبارت دیگر، در این نوع رسانه‌ها امکان برقراری ارتباط دوسویه میان ناشر پیام و دریافت‌کنندگان آن به‌راحتی میسر نیست، برای مثال یک ناشر مجله به‌منزله‌ سازمانی بزرگ است که مطالبی را برای خوانندگان و مخاطبانش نشر می‌دهد.

انواع رسانه‌های اجتماعی

وبلاگ‌ها

میکروبلاگ‌ها (Twitter)

شبکه های اجتماعی (Facebook, LinkedIn)

سایت‌های اشتراک رسانه (YouTube, Flickr)

سایت‌های نشانه‌گذاری و رأی‌گیری اجتماعی (Digg, Reddit)

سایت‌های بازنگری (Yelp)

تالارهای گفتگو و دنیای مجازی (Second Life)

 

logo-samandehi
فوتر

راهنما

پشتیبانی

حریم خصوصی

سیاست گذاری سوشال

انتقاد , شکایت و پیشنهادات

کلیه حقوق متعلق به موسسه دیجیتال  دیبا انار پردازش می باشد

Copyright ©2022 socialbest – anarpardazesh narnet panel